استقبال با شکوه کردها از ارتش تحولی بزرگ در سوریه

© REUTERS / Omar Sanadikiاستقبال با شکوه کردها از ارتش تحولی بزرگ در سوریه
استقبال با شکوه کردها از ارتش تحولی بزرگ در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مردم مناطق کردنشین سوریه از ورود ارتش این کشور به مناطق شمالی برای مقابله به مثل با عملیات ترکیه به کشورشان استقبال کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سانا، یکشنبه شب خبر داد که در پی حرکت ارتش عربی سوریه به سمت شمال برای مقابله با تجاوز ترکیه به خاک کشور، اهالی شهر الحسکه با حضور در مناطق مختلف شهر، ورود ارتش را تبریک گفتند.  


توافقنامه میان کردها و دولت سوریه علیه تهاجمات ترکیه 
 - اسپوتنیک ایران
حصول توافق میان کردها و دولت سوریه علیه تهاجمات ترکیه

خبرنگار سوری نیز از این استان گزارش داد که اهالی شهر الحسکه به محض اعلام خبر حرکت نیروهای ارتش برای مقابله با ترکیه، با خودروهای خود در مناطق مختلف شهر حضور یافته و با به صدا در آوردن بوق ماشینهای شان  از این عمل ارتش سوریه استقبال کردند.

بر اساس این گزارش، اقدام ارتش سوریه برای مقابله با تجاوز ترکیه به شهرک‌ها و مناطق مرزی شمال استان الحسکه و الرقه است، ارتش ترکیه تاکنون شماری از مردم را کشته و برخی مناطق را اشغال و زیر ساخت‌ها را ویران کرده است.

در روز چهارشنبه 17 مهر، ترکیه از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان چشمه صلح در شمال شرق سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیروهای زمینی ارتش این کشور نیز وارد خاک سوریه شدند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، جمعه شب در اولین سخنرانی پس از آغاز عملیات چشمه صلح، توقف عملیات علیه گروه‌های کرد که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد.

سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش اعلام کرده است که ارتش سوریه برای مقابله با هرگونه مقابله ای آماده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала