نظامیان آمریکایی، فوری از سوریه به عراق منتقل شدند

© AP Photo / Arab 24 networkنظامیان آمریکایی، فوری از سوریه به عراق منتقل شدند
نظامیان آمریکایی، فوری از سوریه به عراق منتقل شدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سربازان ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده از شمال سوریه به عراق منتقل شدند

به گزارش اسپوتنیک، در مجموع 150 نظامی از جمله آمریکایی ها  را از سوریه خارج کرده اند. به گفته خبرنگار سانا،  سربازان را از طریق هوایی به عراق منتقل می کنند: انتقال از یک پایگاه هوایی در یک منطقه روستایی در نزدیکی شهر دیرک (مالکیه) در شمال شرقی این کشور انجام شده است. در عین حال جزئیات عملیات انتقال هنوز گزارش نشده است.

پیش از این، پنتاگون اعلام کرده  بود که نیروهای آمریکایی بین ارتش های ترکیه و سوریه به دام افتاده اند. قبل از آن، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا به نیروهای این كشور دستور داده بود قسمت شمالی سوریه را ترك كنند.

آخرین آمار تلفات کردها در نتیجه عملیات ترکیه  - اسپوتنیک ایران
آغاز حملات ارتش ترکیه به مواضع کردهای سوریه + ویدئو و عکس

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در روز 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی این کشور در سوریه خبر داده بود. هدف از این عملیات که "چشمه صلح" نام گذاری شده است، مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) و همچنین ایجاد یک منطقه امنیتی در تمام مرزها عنوان شده است.

ترکیه در کنار جنگجویان حزب کارگزاران کردستان (پ. ک. ک)،  نمایندگان کردهای سوریه به نام "اتحاد دموکراتیک" و نیروهای مسلح آن "مدافعین خلق" را به عنوان تروریست به حساب می آورد. لازم به ذکر است که کرد های سوریه مناطقی را در شمال سوریه کنترل می کنند و بطور سنتی توسط ایالات متحده حمایت می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала