ترامپ به زودی ترکیه را تحریم می کند

© REUTERS / Yuri Gripasترامپ به زودی ترکیه را تحریم می کند
ترامپ به زودی ترکیه را تحریم می کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور امریکا علیه ترکیه بخاطر عملیات نظامی‌ در سوریه علیه کردها، تحریم هایی را تهیه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، اظهار داشته است که با همکاری کنگره، در حال آماده سازی بزرگترین تحریم‌ها علیه ترکیه بخاطر عملیات نظامی علیه کردهای سوریه هسنتد. 

کردها: 11 نفر در حمله هوایی ترکیه به یک اتوبوس کشته شدند - اسپوتنیک ایران
کردها: 11 نفر در حمله هوایی ترکیه به یک کاروان کشته شدند

ترامپ در ادامه افزود که با همفکری لیندسی گراهام و بسیاری از اعضای کنگره، از جمله دموکرات ها، برای اعمال تحریم های بیشتری علیه ترکیه همکاری می کنم. وزارت دارایی آمریکا نیز آماده اعمال این تحریم ها است. در عین حال استیون منوچین، وزیر دارایی امریکا به نوبه خود گفته است که این وزارتخانه در صورت لازم آماده اعمال تحریم ها است.

وزیر دارایی آمریکا روز جمعه ۱۹ بهمن خبر داد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور مجوز تحریم‌ها علیه ترکیه را صادر کرده است ولی  دستور ترامپ در حال اجرا نمی باشد. به گفته، منوچین، بانک‌ها و دیگر موسسات مالی درباره این موضوع اطلاع رسانی شده است. 

گفتنی است، رئیس جمهور ترکیه طیب اردوغان در 9 اکتبر از آغاز عملیات "چشمه صلح" در شمال سوریه علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش (گروه ممنوعه در روسیه) خبر داد. هواپیمای نیروی هوایی ترکیه در همان روز به شهر راس العین و تعدادی دیگر از شهرهای سوریه در مرز این کشور حمله کرد. سپس نیروهای ترک، عملیات زمینی خود را آغاز نمودند. روز شنبه ، وزارت دفاع ترکیه گزارش داد که ارتش ترکیه و مخالفان مسلح سوریه کنترل راس العین را به دست گرفتند و از سوی دیگر کنترل شهر تل ابیض را در دست گرفتند.

اردوغان در توئیتی در خصوص این حمله نوشت: عملیات" چشمه صلح " توسط نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد سوریه علیه حزب کارگران کردستان و داعش در شمال سوریه آغاز شد. اهداف ما نابود کردن کریدور تروریستی است که آنها در تلاش هستند تا در مرزهای جنوبی ما ایجاد کنند و همچنین به ارمغان آوردن صلح و آرامش برای منطقه است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала