روسيه: بايد از وقوع فاجعه انسانى در شمال شرقی سوريه جلوگيرى شود

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر روسيه: فاجعه انساني در شمال شرقي سوریه بايد به اتمام برسد
روسيه: فاجعه انساني در شمال شرقي سوریه بايد به اتمام برسد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه از همه طرف های درگیر در اوضاع سوریه می خواهد تا تدابیری برای جلوگیری از فاجعه بشردوستانه در شمال شرقی این کشور تدوین کنند.

به گزارش اسپوتنيک، الکسی باکین ، رئیس مرکز آشتی طرف های درگير در سوریه اعلام نمود: "اکنون یک تهدید جدی وجود داشته است که بسیاری از افراد غیرنظامی [پناهندگان سوریه] که تحت کنترل [اردوگاه های پناهندگان] هستند، از گرسنگی و بیماری همه گیر بمیرند. فاجعه بشردوستانه در شرق سوریه رخ خواهد داد".

اين ژنرال روسي در ادامه گفت ، مسائله نجات پناهندگان و غیرنظامیان نیاز به راه حلهای فوری دارد". 

ارتش سوریه وارد شهر منبج شد - اسپوتنیک ایران
ارتش سوریه وارد شهر منبج شد

رئيس مرکز آشتي روسيه در سوريه اعلام نمود که آزاد شدن داعشي هايي که توسط نيروهاي دموکراتيک سوريه محافظت مي شوند، موجب بحران در خاورميانه مي شود.

رئیس مرکز روسیه در بحران سوريه، آقاي الکسي باکين گفت: تروریست های داعش (گروه ممنوعه در روسيه) که توسط نیروهای دموکراتیک سوریه محافظت می شوند، ممکن است (در نتيجه حملات ترک ها) آزاد شوند و این امر باعث وخامت شدید اوضاع در خاورمیانه خواهد شد.

باکین در ادامه گفت که در مجموع 120 هزار نفر می توانند در اردوگاه های پناهندگان و مکان های بازداشت تروریست ها در مناطق شمال شرقی جمهوری عربی سوریه ، توسط ائتلاف "نیروهای دموکراتیک سوریه" مورد کنترل قرار گیرند.

به گفته وی ،"نیروهای دموکراتیک سوریه" از هفت مکان در شمال شرقی سوریه ، از حامیان گروه داعش (داعش در فدراسیون روسیه ممنوع هستند) که در حال بازداشت هستند محافظت مي کنند، و حداقل هشت اردوگاه برای همسران و فرزندان افراط گرایان داعش در اين مناطق وجود دارد که اين افراد در اثر عمليات ارتش ترکيه مي توانند آزاد شوند".

ارتش روسیه خواستار اقدامات فوری برای جلوگیری از فاجعه بشردوستانه در شرق سوریه است. بکین تأکید کرد که موضوعات نجات پناهندگان و غیرنظامیان نیاز به یک راه حل فوری دارد.

گفتنی است، رئیس جمهور ترکیه طیب اردوغان در 9 اکتبر از آغاز عملیات "چشمه صلح" در شمال سوریه علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش (گروه ممنوعه در روسیه) خبر داد. هواپیمای نیروی هوایی ترکیه در همان روز به شهر راس العین و تعدادی دیگر از شهرهای سوریه در مرز این کشور حمله کرد. سپس نیروهای ترک، عملیات زمینی خود را آغاز نمودند. روز شنبه ، وزارت دفاع ترکیه گزارش داد که ارتش ترکیه و مخالفان مسلح سوریه کنترل راس العین را به دست گرفتند و از سوی دیگر کنترل شهر تل ابیض را در دست گرفتند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала