چرا اسراییل از توان موشکی ایران نگران است؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / چرا اسراییل از توان موشکی ایران نگران است؟
چرا اسراییل از  توان موشکی ایران نگران است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مجله آمریکایی با اشاره به پیشرفت‌های اخیر ایران در صنایع موشکی، گفت که این موضوع کارشناسان دفاعی اسرائیل را دچار نگرانی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دنیای اقتصاد، مجله نشنال اینترست درمقاله ای  با اشاره به سامانه کنترل و هدایت موشکی «لبیک» نوشت: ایران از تجهیزاتی رونمایی کرده است که به نظر می‌رسد بتواند موشک‌های هدایت‌نشده زمین به زمین را به سلاح‌هایی هدایت‌شده[نقطه‌زن] تبدیل کند.

این گزارش با اشاره به ویژگی‌های پیشرفته گروه موشک‌های فاتح ۱۱۰ به عنوان پیشرفتی در صنایع دفاعی ایران مطرح می‌کند که این توسعه، کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی را دچار نگرانی می‌کند که به آن‌چه ارتش نیابتی ایران-حزب‌الله در لبنان خوانده شده توجه دارند و اداعا می‌شود این نیروها زرادخانه‌ای با ۱۵۰۰۰۰ موشک به سمت اسرائیل  نشانه گرفته‌اند.

اوزی روبین، یک کارشناس دفاع موشکی به روزنامه تایمز آو اسرائیل گفته است که «این تغییر و تبدیل به خودی خود چیز جدیدی نیست، آن‌ها سال‌هاست که این کار را انجام می‌دهند و آن‌ها پیش از این نیز این تجهیزات تبدیلی را در گروه موشک‌های فاتح ۱۱۰ نشان داده‌اند، چیزی که تازگی دارد، آیرودینامیکی بودن این موشک‌هاست که منحصر به فرد بوده و تا امروز در ایران و هیچ کشور دیگری دیده نشده است. رفتن به سمت طراحی بومی به جای بدل‌سازی کردن، نشان‌ دهنده اعتماد به نفس است.»

این گزارش در ادامه با اشاره به دسته دیگر از موشک‌های ساخت ایران مانند فلق۱ که مدعی است تا حد زیادی بر اساس طراحی‌های قدیمی شوروی سابق است، مطرح می‌کند: این که اسرائیلی‌ها نگران هستند، اعجاب بر انگیز نیست. آن‌ها که پیش از این نیز نگران بمباران‌های حزب‌الله در مجاورت مرز لبنانی اسرائیل بوده‌اند، اکنون نیز نیروهای دفاعی اسرائیل باید نگران آتش رگبار تسلیحات هدایت‌شده به سمت هدف‌هایی همچون مخازن نفتی، پالایشگاه‌های شیمیایی و فرودگاه‌های نظامی باشند. اگر این موشک‌ها قابلیت حرکت  کنترل دقیق را داشته باشند، ممکن است بتوانند رهگیری دفاع موشکی اسرائیلی همچون «گنبد آهنین» را دور بزنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала