گزارش و تحلیل

شکست ترامپ در شوی انتخاباتی

© REUTERS / Yuri Gripasشکست ترامپ در شوی انتخاباتی
شکست ترامپ در شوی انتخاباتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از زمان انتخاب رئیس جمهور کنونی آمریکا دونالد ترامپ تا به امروز یکی از مهمترین اهداف سیاست وی، استفاده از برگه ی ایران برای آتیه ی انتخاباتی خود بوده.

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران دکتر روح الله حضرت پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:

آمریکایی ها و به ویژه رئیس جمهور این کشور دونالد ترامپ در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد به وضوح نشان دادند که مشتاق دیدار با مقامات ایرانی هستند تا بتوانند از این دیدار به عنوان قدمی مثبت در مسیر انتخابات خود استفاده کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص نارضایتی کنگره آمریکا از عملکرد ترامپ و تلاش برای  استیضاح وی افزود:

انتقاد رقیب ترامپ از سیاست وی در خاورمیانه  - اسپوتنیک ایران
بایدن : ترامپ باید استیضاح شود
تمامی این اقدامات سناریویی برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکاست، آمریکایی ها و به ویژه ترامپ در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد تمایل شدید خود برای دیدار با هیئت ایرانی را نشان دادند که قطعا یکی از راهکار های انتخاباتی محسوب می شود.

وی ادامه داد:

تمامی اقدامات آمریکایی ها در این راستا است که به دنیا نشان دهند، ایران قدرت مقابله با آنها را نداشته و توانستند با اعمال فشارها و تشدید تحریم ها ایران را به پای میز مذاکره بکشانند اما همانطور که مشهود است موفق نشدند و با ایستادگی ملت ایران روبرو شدند.

دکتر روح الله حضرت پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

ما باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پیش برویم، و نه به آمریکا ها و نه حتی اروپایی ها اعتماد نکنیم؛ سیاست ما در قبال آمریکا هرگز تغییر نمی کند.

دکتر روح الله حضرت پور گفت:

نتیجه انتخابات آمریکا قابل پیش بینی نیست احتمال اینکه ترامپ برای انتخاب مجدد خود موجی را در آمریکا به راه بیندازد وجود دارد ولی سیاست های اشتباهی که طی دوره اول ریاست جمهوری خود داشته سبب نارضایتی مردم کشورش نیز شده است؛ ولی چنانچه این نمایش انتخاباتی که کنگره در صدد استیضاح ترامپ بر آمده است، به نفع وی تمام شود و او در دوره بعدی نیز مجددا انتخاب شود، سیاست های ایران در قبال آمریکا تغییر نخواهد کرد. ترامپ می خواست از کارت تهران برای تبلیغات انتخاباتی خود استفاده کند که با شکست مفتضحانه ای مواجه شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала