واکنش‌های جهانی به آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه

© Sputnik / Ateea Al-Ateeaواکنش‌های جهانی به آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه
واکنش‌های جهانی به آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه با واکنش کشورها و اشخاص سیاسی مختلف در جهان روبرو شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که فدراسیون روسیه ، ایالات متحده آمریکا، انگلیس، آلمان ، فرانسه و ایتالیا را از آغاز عملیات نیروهای مسلح ترکیه "چشمه صلح" در شمال سوریه مطلع نموده است.

کردها چاه های نفت در شمال سوریه را به آتش کشیدند - اسپوتنیک ایران
کردها چاه های نفت در شمال سوریه را به آتش کشیدند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفت و گوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از وی خواست تا وضعیت را به گونه ای بسنجند تا به تلاش‌ها در راستای حل و فصل بحران سوریه لطمه وارد نشود.

به گزارش رسانه‌ها فرانسه عملیات نظامی ترکیه در سوریه را به شدت محکوم کرد و خواستار تشکیل نشست شورای امنیت است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اظهار داشت: معتقدم که ترکیه با اعتدال رفتار خواهد کرد و فعالیت‌های آن متناسب و متوازن خواهد بود.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، تصمیم رئیس‌جمهور ترکیه برای آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه را محکوم کرده و خواستار توقف آن شد.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در سخنرانی امروز خود در پارلمان اروپا گفت:"ترکیه نگرانی‌هایی در حوزه امنیت در مرز خود با سوریه دارد. با این حال من از ترکیه و دیگر بازیگران می‌خواهم تا خویشتن داری کنند و عملیاتی که شروع کردند را متوقف سازند. این اقدام نظامی نتایج مثبتی در بر نخواهد داشت."

پیش از این رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نظامی "چشمه صلح" در سوریه خبر داد. نیروی هوایی و توپخانه ارتش ترکیه شهر رأس العین در استان کردنشین حسک سوریه و همچنین شهر مرزی تل ابیض واقع در استان رقه سوریه را مورد حمله قرار داده است.اولین قربانیان در بین افراد غیر نظامی و افراد گردان‌های مدافع خلق کردهای سوریه در شهر رأس العین ببار آمده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала