ترامپ: ایالات متحده عملیات نظامی را در سوریه تأیید نمی‌کند

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ: ایالات متحده عملیات نظامی را در سوریه تأیید نمی‌کند
ترامپ: ایالات متحده عملیات نظامی را در سوریه تأیید نمی‌کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس مطبوعاتی رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه را "ایده‌ای بد" توصیف نمود.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه منتشر شده توسط سرویس مطبوعاتی رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ آمده است: ایالات متحده عملیات نظامی ترکیه در سوریه را تأیید نمی كند و آن را "ایده بدی" می‌داند.

واکنش‌های جهانی به آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه - اسپوتنیک ایران
واکنش‌های جهانی به آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه

پیش از این رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از آغاز عملیات نیروهای مسلح این کشور به نام "چشمه صلح" در شمال سوریه، علیه حزب کارگران کردستان (ممنوع در ترکیه) و گروه تروریستی داعش (ممنوع در روسیه) خبر داده بود.

در این بیانیه آمده است: "امروز صبح ، ترکیه ، عضو ناتو ، به سوریه حمله كرد. ایالات متحده این حمله را تأیید نمی كند و به ترکیه اعلام كرد كه این عمل یك ایده بد است."

واشنگتن حتی قبل از شروع عملیات اعلام کرده بود كه نیروهای مسلح آمریكا در عملیات نظامی ترکیه شركت نخواهند كرد و منطقه عملیات خود را ترك می كنند. بعدتر واشنگتن اعلام کرد كه آمریكا تمام نیروهای خود را از سوریه خارج نمی كند، بلكه تنها نیروهایی که در شمال سوریه حضور دارند و تعداد آنها تنها 50 نفر است را خارج خواهد نمود.

اهداف اصلی این عملیات ترکیه، که آنکارا از بهار در حال برنامه ریزی آن است، پاک کردن منطقه مرزی از نیروهای مسلح کرد و ایجاد منطقه امن برای اسکان پناهندگان سوری که در ترکیه حضور اعلام شده است. آنکارا پیشتر اعلام کرده بود که 4 میلیون پناهنده دارد و نمی تواند بی وقفه از آنها پشتیبانی کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала