آغاز رزمایش غیرمترقبه ارتش ایران در نزدیکی مرز ترکیه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آغاز رزمایش غیرمترقبه ارتش ایران در نزدیکی مرز ترکیه
آغاز رزمایش غیرمترقبه  ارتش ایران در نزدیکی مرز ترکیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همزمان با انتشار گزارش‌هایی درباره آغاز عملیات ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه، ارتش ایران اعلام کرد یک رزمایش «غیر‌مترقبه» در شمال غرب این کشورآغاز می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق، رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سرلشکر موسوی فرمانده ارتش در شمال غرب کشور آغاز شد.

این رزمایش با حضور یگان های واکنش سریع، متحرک هجومی و با پشتیبانی بالگرد های هوانیروز در منطقه عمومی ارومیه آغاز شد.

آمادگی رزمی، سرعت عمل و تحرک، جابجایی و ارزیابی یگان ها با شعار «یک هدف یک گلوله» از اهداف رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی ارتش است.

به گزارش روزنامه صباح، چاپ ترکیه رزمایش ایران در نزدیکی مرز ترکیه برگزار می شود.

یک روز پیش از آغاز این رزمایش محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در تماس تلفنی با مولود چاووش‌اوغلو، همتای ترک خود، اقدام نظامی احتمالی ترکیه در سوریه را غیر سازنده نامیده بود اما چاووش اوغلو ضمن تاکید بر کوتاه بودن عملیات ترکیه خاطرنشان ساخته بود ترکیه به تمامیت ارضی سوریه احترام می گذارد.

یگان های نظامی ارتش ترکیه صبح امروز از مرز این کشور با سوریه عبور کرده و وارد منطقه ای شدند که آنکارا قصد دارد عملیات خود برای ایجاد ناحیه امنیتی در آنجا را اجرا کند.

این مطلب را خبرگزاری بلومبرگ با استناد به یک مقام ترک اعلام کرده است.

منبع مطلع ترک اعلام کرد ارتش ترکیه وارد شمال شرقی سوریه شده اند تا نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا را مجبور به عقب نشینی از مرز کنند.

پیشتر ترکیه به کردهای سوریه پیشنهاد کرده بود تسلیم شوند و گفته بود در غیر اینصورت ارتش ترکیه و شبه نظامیان عضو بالصطلاح ارتش ۀزاد سوریه یشروی خواهند کرد.

چندی پیش رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود  به زودی درباره آغاز عملیات نظامی جدید ترکیه در شرق رودخانه فرات تصمیم گیری خواهد شد.

اردوغان ضمن اعلام  این مطلب خاطرنشان ساخته بود  تدارکات لازم برای اجرای این عملیات که هم از زمین و هم از هوا صورت خواهد گرفت، انجام شده و دستورالعمل های مربوطه صادر شده است.

رئیس جمهور ترکیه افزود هدف عملیات آتی پاکسازی نواحی همجوار ترکیه در سوریه از گردان های مدافع  خلق کردهای سوریه و ایجاد منطقه امنیتی در آنجا از جمله برای اسکان دادن آوارگان سوری است.

اردوغان گفت آمریکا که به از گردان های مدافع  خلق کردهای سوریه کمک های نظامی می رساند باید به این پرسش پاسخ دهد که ایا این نیروها را تروریستی می داند یا نه.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала