جنجال بازداشت سحر تبر +عکس، ویدئو

© Photo / Courtesy of Sahar Tabat Иранка Сахар Табат, сделавшая 50 операций
Иранка Сахар Табат, сделавшая 50 операций - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازداشت دختر ایرانی معروف به سحر تبر از شاخ‌های اینستاگرام و بسته شدن حساب کاربری او در اینستاگرام بازتاب بسیاری در فضای مجازی به دنبال داشت.

به گزارش اسپوتنیک، مقام‌های قضایی ایران از بازداشت فاطمه خ مشهور به سحر تبر خبر می‌دهند. دختری که بواسطه عمل‌های متعدد زیبایی و گریم‌های مشمئزکننده و هنجارشکن، و با انتشار عکس‌ها و فیلم‌هایی دستکاری شده اقدام به جذب فالوور در حساب اینستاگرام خود می‌کرد پس از ارسال پیا‌م‌های متعدد مردمی به سامانه دادسرای ارشاد و درخواست پیگیری، به دستور دادسرای ارشاد تهران به جرم ترویج خشونت، تحصیل مال از طریق نامشروع، توهین به مقدسات، توهین به حجاب ، گسترش اباحه‌گری و تشویق جوانان به فساد بازداشت شد.

View this post on Instagram

A post shared by خبر فوری نیوز365 (@news365.days) on

سحر تبر از چهره‌های معروف و شاخ‌های اینستاگرام  است که برخی از رسانه‌های غیر ایرانی نیز به او پرداخته‌اند و از او با نام عروس مردگان یاد می‌کنند. با انتشار خبر بازداشت این دختر جوان که سعی داشته چهره خود را مانند آنجلینا جولی، ستاره معروف آمریکایی درآورد، کاربران بسیاری در فضای مجازی به این موضوع بحث برانگیز پرداخته‌اند و واکنش‌های متفاوتی را نشان می‌دهند.

کاربران عنوان می‌کنند افراد بسیاری برای جلب توجه و جذب فالوور دست به کارهای عجیب می‌زنند که باید به صورت جدی با آنان برخورد شود. آنها معتقدند این مردم هستند که به چنین شخصیت‌هایی ارزش می‌دهند و آنها را دنبال می‌کنند و البته خانواده‌های این افراد نیز در این وضعیت بی تاثیر نیستند که اجازه چنین رفتارهایی را به آنها می‌دهند.

View this post on Instagram

مقام‌های قضایی ایران از بازداشت فاطمه خ مشهور به "سحر تبر" خبر می‌دهند. این دختر جوان با انتشار عکس‌ها و فیلم‌هایی دستکاری شده از خود دنبال‌کنندگان زیادی در اینستاگرام جذب کرده بود. خبرگزاری تسنیم در این باره نوشت: « فاطمه خ. مشهور به سحر تبر که بواسطه عمل‌های متعدد زیبایی و گریم‌های مشمئزکننده و هنجارشکن، اقدام به جذب فالوور در حساب اینستاگرام خود می‌کرد، پس از ارسال پیا‌م‌های متعدد مردمی به سامانه دادسرای ارشاد و درخواست پیگیری، به دستور دادسرای ارشاد تهران بازداشت شد.» پیش از این تصاویر این چهره شناخته شده اینستاگرام در ایران مورد توجه نشریات زرد خارجی نیز قرار گرفته بود. از جمله مجله انگلیسی‌زبان "سان" در سال ۲۰۱۸ در مطلبی به بررسی عکس‌های او پرداخت. این مجله "سحر تبر" را یک سوپر طرفدار آنجلینا جولی می‌خواند که با بیش از ۵۰ عمل‌ جراحی تلاش کرده به این ستاره هالیوودی شبیه شود. سان در این گزارش می‌نویسد این دختر ۱۹ ساله ساکن تهران که با رژیم غذایی تنها ۴۰ کیلوگرم وزن دارد در میان هوادرانش به "زامبی" و "عروس مرده" معروف شده است. او در برخی از عکس‌های خود به شخصیت انیمیشن فیلم "عروس مرده" ساخته تیم برتون و مایک جانسون در سال ۲۰۰۵ شباهت دارد. این گزارش در نهایت نتیجه گرفته که عکس‌ها و فیلم‌های ترسناک با کمک نرم‌افزارهای تغییر چهره تهیه شده‌اند. #سحرتبر #سحر_تبر

A post shared by DW Persian دویچه‌وله‌فارسی (@dw_persian) on

عده‌ای از کاربران دستگیری او را به خاطر ظاهر و هنجارشکنی، منطقی نمی‌دانند و معتقدند در فضای مجازی کاربران بسیاری هستند که ممکن است مورد پسند سایرین نباشند و قرار نیست همه شبیه هم باشند؛ بنابراین نباید دلیلی برای شکایت از آنها وجود داشته باشد. جمعی از کاربران نیز عنوان می‌کنند این دختر جوان مشکلات روحی دارد و باید به جای بازداشت کردن، به او کمک کنند و تحت درمان قرار گیرد. 

بسیاری از کاربران عنوان کردند که او قبل از عمل بسیار زیبا و طبیعی بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала