کشف نیویورک عصر برنز در اسراییل

© Sputnik / Alexander Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر کشف نیویورک عصر برنز در اسراییل
کشف نیویورک عصر برنز در اسراییل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باستان شناسان در شمال اسرائیل ویرانه های یک شهر باستانی با قدمت پنج هزار سال را کشف کرده اند. این بزرگترین شهرک عصر برنز است که در این کشور کشف شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Times of Israel، بقایای یک شهر باستانی 5 هزار ساله در شمال اسراییل کشف شده که در زمان خود، یک کلان شهر واقعی بوده، این شهر حدود 6000 نفر جمعیت داشتند و مساحت آن حدود 65 هکتار بوده است.

به گفته باستان شناسان : " - این یک شهر عظیم است که هزاران نفر از ساکنان آن از طریق کشاورزی گذران زندگی می کرده اند . با مناطق و حتی با فرهنگ ها و پادشاهی های مختلف در این منطقه معامله می کردند." مدیر این کاوش خاطرنشان کرد: "این شهر که نیویورک عصر برنز بوده، یک شهر جهان وطنی دارای نقشه بوده است."

در شهرک باستانی، ساختمانهای عمومی و خصوصی، ناحیه ها، خیابانها و کوچه ها وجود داشته است و همه اینها توسط دیوار و باروی شهر احاطه می شده. به ویژه، در طول کاوش ها، دانشمندان ساختمان بسیار بزرگی را کشف کردند که هیچ شباهتی با دیگر ساختمانهای شهر نداشت،. به احتمال زیاد، این ساختمان یک معبد یا حرم بوده است: در داخل آنها مکانی را پیدا کردند که در آن  استخوان های سوخته حیوانات وجود داشت که احتمالاً مربوط به مراسم قربانی کردن بود که در آنجا انجام می شد. در حیاط معبد یک استخر سنگی بزرگ وجود دارد که به اعتقاد باستان شناسان در مراسم مذهبی از آن استفاده می شده است.

از میان مصنوعات جالب کشف شده در محل حفاری، می توان به یک مهر استوانه ای از مردی که دستان خود را بالا نگه داشته است، و همچنین چندین مجسمه از افراد، حیوانات و همچنین ابزارهای آورده شده از مصر اشاره کرد. علاوه بر اینها ابزار سنگ چخماق، بسیاری از ظروف سفالی و سنگ بازالت نیز یافت شد. باستان شناسان می گویند : " در این دوره، جمعیت کنعان از مناطق روستایی به محیط شهری منتقل شده اند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала