سفارت روسیه در انتظار توضیحات ایران در خصوص دلایل بازداشت خبرنگار روس

© Photo / YouTube/Russia-24/screenshotسفارت روسیه در انتظار توضیحات ایران در خصوص دلایل بازداشت خبرنگار روس
سفارت روسیه در انتظار توضیحات ایران در خصوص دلایل بازداشت خبرنگار روس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت روسیه در تهران منتظر توضیحات مقامات ایران در خصوص دلایل بازداشت یولیا یوزیک است.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت فدراسیون روسیه در ایران اعلام کرد که مقامات ایرانی دلایل بازداشت یولیا یوزیک، روزنامه نگار زن روس در تهران را توضیح خواهند داد.

نمایندگی دیپلماتیک روسیه گزارش داد که این کشور با همکاران ایرانی در تماس دائمی بوده و تمام تلاش ممکن را برای آزادی یولیا یوزیک، از جمله دسترسی کنسولی به وی و ارائه توضیحات درباره آنچه اتفاق افتاده است، انجام می دهد.

ایران خبر آزادی قریب الوقوع خبرنگار روس را تایید نمی کند - اسپوتنیک ایران
ایران خبر آزادی قریب الوقوع خبرنگار روس را تایید نمی کند

در بیانیه‌ای که در کانال تلگرامی سفارت روسیه منتشر شده است، آمده است: "همکاران قول داده‌اند که در آینده نزدیک در خصوص سؤالات مطرح شده اطلاعی را ارائه دهند."

پیشتر آندره گاننکو، وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در ایران گفته بود: "در 29 سپتامبر، یولیا یوزیک، شهروند روس که تا آنجا که می دانیم با دعوت خصوصی به تهران پرواز کرده بود. به محض ورود، کارمندان فرودگاه امام خمینی گذرنامه وی را به دلایل نامعلوم ضبط کردند. در 2 اکتبر، این شهروند روسی در زمانی که در هتلی در پایتخت ایران اقامت داشت، دستگیر شد."

4 اکتبر، ایگر مارگلوف، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، مهدی سنایی، سفیر ایران در مسکو را به وزارت امور خارجه روسیه دعوت کرد تا شرایط بازداشت شهروند روسیه، یولیا یوزیک در تهران را روشن کند. مهدی سنایی تأیید کرد که یولیا یوزیک به دستور مقامات ایران بازداشت شده است. وی برای روشن سازی تعدادی از موارد بازداشت شده و به زودی آزاد می شود.

این خبرنگار در روزنامه "کامسامولسکایا پراوادا" و مجله "نیوزویک روسیه" کار می‌کرد و نویسنده کتابی به نام "نامزدهای الله" درباره تروریست‌های انتحاری قفقازی است. یولیا یوزیک همچنین نویسنده کتابی درباره اقدام تروریستی در بسلان است. نکته منحصربفرد در این کتاب اینست که درباره مرگ نیست بلکه از عشق و زندگی سخن می گوید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала