جانشین وزیر دفاع ایران: پهپاد جاسوسی آمریکا با تجهیزات ایرانی سرنگون شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جانشین وزیر دفاع ایران: پهپاد جاسوسی آمریکا با تجهیزات ایرانی سرنگون شد
جانشین وزیر دفاع ایران: پهپاد جاسوسی آمریکا با تجهیزات ایرانی سرنگون شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران فناوری‌ها و تجهیزاتی تولید شده کشورش را متناسب با دفاع نامتقارن دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، قاسم تقی زاده، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در خصوص استراتژی اتخاذ شده از سوی کشورش برای مقابله با آمریکا گفت: با تدابیر مقام معظم رهبری ما در مقابل دشمن به یک جنگ و دفاع نامتقارن پرداختیم و بر همین اساس فناوری ها و تجهیزاتی که تولید شد ویژه و خاص جمهوری اسلامی ایران است.

درخواست ایران از کره جنوبی  - اسپوتنیک ایران
نمایش شکارچی پهپاد آمریکایی در ایران +عکس

تقی زاده درباره پیشرفت‌های موشکی ایران اظهار داشت: در موشک های دوربرد زمین به زمین نیز از سوخت جامد استفاده می‌کنیم که با استفاده از این فناوری در موشک های ذوالفقار که با آن پایگاه های داعش را در بوکمال و دیرزور مورد اصابت قرار دادیم و بواسطه آن ۷۴ نفر از فرماندهان داعش کشته شدند و همین باعث شد کار داعش تمام شود، استفاده کردیم. البته بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری دقت موشک ها را افزایش دادیم و کار های بزرگی علمی و بومی ارزان قیمت در این حوزه انجام شد.

جانشین وزیر دفاع ایران افزود: در بخش موشک های کروز با برد ۸۰۰ و ۱۲۰۰ کیلومتر را به نام هویزه کامل کردیم؛ البته در این حوزه فعالیت های بسیاری صورت گرفته که رسانه ای نکردیم؛ در بخش دوش پرتاب ها نیز از سنسورهای بومی استفاده کردیم که خیلی از کشورها فاقد چنین سنسورهایی دوگانه ای در این بخش هستند.

سردار تقی زاده ادامه داد: در بحث موشک های پدافند هوایی در کنار بردهای کوتاه، چندی پیش باور ۳۷۳ رونمایی شد که داری تکنولوژی بسیار پیشرفته ای است و آمریکایی ها به خوبی می دانند و این فناوری را می شناسند و پهپاد جاسوسی آمریکا با همین تجهیزات بومی ساقط شد.

وی در ادامه تصریح کرد: ۶۰ هزار آمریکایی در اطراف کشور ما حضور دارند و آنها قطعا این عقلانیت را دارند که اقدامی علیه ما نکنند و می فهمند که تجهیزات و امکاناتی می سازیم و استفاده می کنیم که توانسته هواپیماهای بدون سرنشین آنها را سرنگون کرده و یا پهپاد آنها را بنشانیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала