ایران خبر آزادی قریب الوقوع خبرنگار روس را تایید نمی کند

© Facebook / Yulia Yuzikایران خبر آزادی قریب الوقوع خبرنگار روس را تایید نمی کند
ایران خبر آزادی قریب الوقوع خبرنگار روس را تایید نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت روسیه در تهران خواستار توضیح وزارت امور خارجه ایران در مورد بازداشت روزنامه نگار، روسی یولیا یوزیک در یک هتل شد. طرف ایرانی هنوز آزادی قریب الوقوع خبرنگار روس را تأیید نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، آندره گاننکو، وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در ایران، اعلام کرد: " سفارت روسیه از وزارت امور خارجه ایران درخواست دسترسی به خبرنگار روس و ارائه توضیحات نمود. با این حال، طرف ایرانی اطلاعات مربوط به آزادی قریب الوقوع را تأیید نکردند. "

پیش از این، عباس موسوی، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه ایران، وعده داده بود که "یولیا یوزیک" بزودی آزاد خواهد شد.

به گفته وی، این شهروند روس برای ارائه توضیهات بازداشت شده است. در همین حال وزارت خارجه روسیه در رابطه با بازداشت یک روزنامه نگار روس در تهران از سفیر ایران خواستار ارائه توضیحات شد.

یولیا یوزیک کیست؟ - اسپوتنیک ایران
یولیا یوزیک کیست؟+عکس

پیشتر آندره گاننکو، وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در ایران گفته بود: "در 29 سپتامبر، یولیا یوزیک، شهروند روس که تا آنجا که می دانیم با دعوت خصوصی به تهران پرواز کرده بود. به محض ورود، کارمندان فرودگاه امام خمینی گذرنامه وی را به دلایل نامعلوم ضبط کردند. در 2 اکتبر، این شهروند روسی در زمانی که در هتلی در پایتخت ایران اقامت داشت، دستگیر شد."

این خبرنگار در روزنامه "کامسامولسکایا پراوادا" و مجله "نیوزویک روسیه" کار می کرد و نویسنده کتابی به نام "نامزدهای الله" درباره تروریست های انتحاری قفقازی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала