مهدی سنایی: خبرنگار روس بازداشت شده در تهران بزودی آزاد می شود

© Sputnik / Sergey Kuznetsov /  مراجعه به بانک تصاویر سفیر ایران تأیید کرد که خبرنگار روسی که در تهران دستگیر شده سریعاً آزاد می شود
سفیر ایران تأیید کرد که خبرنگار روسی که در تهران دستگیر شده سریعاً آزاد می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یولیا یوزیک، روزنامه نگار و شهروند روسی به ظن ارتباط با اسرائیل توسط مقامات ایران دستگیر شد.

به گزارش اسپوتنیک، مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه در نشستی با ایگر مارگلوف معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت: یولیا یوزیک، روزنامه نگار روسی که در تهران بازداشت شده بود به زودی آزاد می شود، وی باید تعدادی از مسائل را روشن می کرد.

در 4 اکتبر، ایگر مارگلوف معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، مهدی سنایی، سفیر ایران در مسکو را به وزارت امور خارجه روسیه دعوت کرد تا شرایط بازداشت شهروند روسی یولیا یوزیک در تهران را روشن کند. مهدی سنایی تأیید کرد که یولیا یوزیک بدستور مقامات ایران بازداشت شده است. وی برای روشن سازی تعدادی از موراد بازداشت شده و به زودی آزاد می شود.

در اوایل روز جمعه، باریس ویتسیخوفسکی، روزنامه نگار در صفحه فیس بوک خود از بازداشت یولیا یوزیک در پایتخت ایران خبر داده بود و نوشته بود: "دیروز، روزنامه نگار یولیا یوزیک در تهران بازداشت شد و در یک سلول قرار گرفت. روز شنبه محاکمه برگزار می شود. وی با خطر 10 سال زندان روبرو است."

پیشتر باریس ویتسیخوفسکی، همسر سابق یولیا یوزیک اعلام کرد که مشخص شد که یولیا در ایران مظنون به همکاری با سرویس های ویژه اسرائیل شده است. وی گفت: "او 10 تا 12 سال پیش زمانی که خبرنگار کامسامولسکا پراودا بود برای انجام ماموریت کاری به اسرائیل سفر کرده بود. او گزارشی در مورد اینکه چگونه چندین روز در ارتش اسرائیل گذرانده است نوشت. به طور طبیعی، وی برای نوشتن این گزارش، با برخی از مقامات اسرائیلی تماس گرفت تا مجوز دریافت کند." وی افزود، در حال حاضر هیچ راه ارتباطی با یولیا وجود ندارد و دادگاه باید فردا صبح تشکیل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала