سرنوشت اوپک در دستان زنگنه و بن سلمان

© REUTERS / Ramzi Boudinaسرنوشت اوپک در دستان زنگنه و بن سلمان
سرنوشت اوپک در دستان زنگنه و بن سلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حاشیه هفته انرژی روسیه، یادداشت تفاهم بین محمد بارکیندو دبیرکل اوپک و یوری سنتورین دبیر کل مجمع کشورهای صادر کننده گاز امضا شد.

در یک مصاحبه اختصاصی اسپوتنیک با محمد بارکیندو دبیر کل اوپک، در مورد اینکه چرا سرنوشت اوپک به وزیر نفت ایران بیژن زنگنه و عبد العزیز بن سلمان آل سعود وزیر انرژی عربستان سعودی بستگی دارد، و همچنین بر چگونگی امضای تفاهم نامه بین اوپک و مجمع کشورهای صادر کننده گاز بر بازار انرژی تأثیر می گذارد گفتگو کردند.
به گفته بارکیندو، ایران یکی از پنج بنیانگذار اوپک است. در این مدت، ایران نه تنها در فعالیت های اوپک و اوپک + نقش سازنده ای داشته، بلکه یک موقعیت پیشرو نیز داشته است. دبیرکل اوپک گفت: ایران در این زمینه بسیار هماهنگ بوده است.
آیا با بیژن زنگنه وزیر نفت ایران جلسه ای داشته اید؟ درمورد چه موضوعاتی بحث کردید؟
بله، ما با آقای بیژن زنگنه ملاقات کردیم. گفتگوی بسیار سازنده و تبادل نظر در مورد بسیاری از موضوعات داشتیم. وزیر زنگنه یک عضو بسیار با تجربه اوپک به همراه همتای خود از عربستان سعودی، شاهزاده عبد العزیز بن سلمان است. خوشبختانه ما معتقدیم که هر دو عضو این سازمان هستند. آنها دارای خرد، تجربه و دانش هستند. این سازمان فقط با تجربه آنها غنی می شود. برای اوپک مهم است که آنها با هم تصمیم بگیرند.

ما بسیار قدردانی می کنیم و همچنان از نقشی که وزیر زنگنه و شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان در اوپک بازی می کنند قدردانی می کنیم.

امروز یک تفاهم نامه بین اوپک و مجمع کشورهای صادر کننده گاز به امضا رسید. همکاری دو سازمان انرژی در بازار انرژی چه تأثیراتی خواهد داشت؟
این یک نقطه عطف بسیار مهم در رابطه بین اوپک و مجمع کشورهای صادر کننده گاز است.
علاوه بر این، امضای این تفاهم نامه یک لحظه مهم تاریخی برای بازار نفت و گاز است، زیرا این تفاهم نامه نه تنها دو سازمان بلکه کل بخش نفت و گاز را در بر می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала