تحریم برگزاری کنسرت در برج میلاد +عکس

© AP Photo / Vahid SalemiСалют на фоне телебашни Милад в Тегеране, Иран
Салют на фоне телебашни Милад в Тегеране, Иран  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار موسیقی و شنیداری با انتقاد از افزایش نرخ اجاره بهای مرکز همایش‌های برج میلاد، برگزاری کنسرت در این مجموعه را تحریم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مجمع تولیدکنندگان آثار موسیقی و شنیداری در نامه‌ای سرگشاده به مدیرعامل برج میلاد تهران با انتقاد از افزایش نرخ اجاره بهای مرکز همایش‌های برج میلاد، از تحریم برگزاری کنسرت‌ها در این مکان خبر داد. در متن این نامه آمده است که بر اساس افزایش صورت گرفته در ابتدای سال جاری، نرخ هر صندلی در مرکز همایش‌های این مجموعه به مراتب بیشتر از نرخ صندلی سالن‌های هم‌تراز خود حتی سالن‌های خصوصی با تجهیزات، ظرفیت و کیفیت خدماتی بالاتر از مرکز همایش‌های برج میلاد تهران است و با دستور جدید (افزایش مجدد نرخ اجاره)، این رقم شکاف قابل توجهی با دیگر سالن‌های تهران خواهد داشت. و چنین تصمیمات در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور و افزایش قیمت‌ها توسط آن مجموعه، تنها فشار مالی را بر سبد فرهنگی خانوار افزایش داده و منجر به کاهش برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری بخصوص کنسرت‌های موسیقی است.

View this post on Instagram

A post shared by خبر فوری نیوز365 (@news365.days) on

مدیرعامل برج میلاد نیز به تحریم اجرای کنسرت واکنش نشان داد و با اعلام حمایت مجموعه از موسیقی کلاسیک فاخر و سنتی عنوان کرد نباید به موسیقی نگاه تجاری داشت. موسیقی سهم انکارناپذیری در فرهنگ جامعه دارد، بنابراین باید آن را از رانت و تجارت و دلالی دور نگاه داشت. موسیقی هنر مردمی است و باید در دسترس عموم شهروندان قرار گیرد. یکی از اهداف برج میلاد به عنوان مرکز دیپلماسی فرهنگی و هنری، حمایت از توسعه فرهنگ و هنر این مرز و بوم است و در همین راستا نسبت به گذشته تخفیف‌های ویژه‌ای را برای اجرای موسیقی اصیل ایرانی در نظر گرفته‌ایم. همچنین اگر تهیه‌کنندگان کنسرت‌های فاخر حاضر به برگزاری کنسرت رایگان برای علاقه‌مندان موسیقی باشند ، ما نیز در همراهی با این حرکت ارزشمند می‌توانیم سالن محل برگزاری را به صورت رایگان در اختیار ایشان قرار دهیم.

View this post on Instagram

A post shared by بانى‌فيلم (@banifilmdaily) on

تعداد زیادی از کاربران نیز به این موضوع واکنش نشان دادند و عنوان می‌کنند در این روزها در ایران گران شدن را در تمام موارد به چشم می‌بینیم و این اتفاقات بدون توجه به آینده فرزندان این مرز و بوم رخ می‌دهد. این کاربران موسیقی را غذای روح می‌خوانند و برگزاری کنسرت‌های رایگان را در شهرهای مختلف و نه تنها در برج میلاد تهران ضروری می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала