آتش گشودن افراد نفوذی به سوی تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در عراق

© AP Photo / Hadi Mizbanآتش گشودن افراد نفوذی به سوی تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در عراق
آتش گشودن افراد نفوذی به سوی تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزرات دفاع عراق از شلیک افراد نفوذی به سوی تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، تحسین الخفاجی، سخنگوی وزارت دفاع عراق گفت: وزارت دفاع و نیروهای امنیتی می توانند از کشور و مردم و دارایی های مردم حفاظت کنند زیرا از جنس مردم هستند.

شمار کشته شدگان ناآرامی‌ های عراق از 40 نفر گذشت - اسپوتنیک ایران
شمار کشته شدگان ناآرامی‌ های عراق از 40 نفر گذشت

وی افزود: حضور کنونی ما در مراکز فرماندهی عملیات مشترک یا وزرات دفاع و دیدن تظاهرات با ابزار و بالگردهای نظارتی و دوربین های نصب شده در سراسر بغداد ،تصویر کاملی از تظاهرکنندگان و نفوذی ها و کسانی که به نیروهای امنیتی و تظاهرات حمله کردند، ارائه می دهد.

الخفاجی افزود: ما با تظاهرکنندگانی که خواهان حقوق مسالمت آمیز خود هستیم همکاری می کنیم و در مقابل کسانی که به دارایی های عمومی و شخصی آسیب زده و به تظاهرکنندگان حمله می کنند و چهره تظاهرات را با حمله به نیروهای امنیتی خدشه دار می کنند، می ایستیم.

وی در گفت وگو با پایگاه فرات نیوز گفت: در برخی استانها، نفوذی ها با کاربرد ابزار خطرناک و تیراندازی در صدد توهین به نیروهای امنیتی بودند ما آسیب های زیادی دیدیم اما تیراندازی نکردیم اما بسیاری از نفوذیها به تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی تیراندازی کرده و لاستیک ها را به آتش کشیدند که البته ما مانع آنها می شویم.

سخنگوی وزارت دفاع درباره بستن ورودی های اصلی گفت: ورودی های اصلی بغداد هم اکنون تحت کنترل است و خودروها به شکلی عادی در حال حرکت هستند فقط ورودی هایی که به اعتقاد ما خطری برای تظاهرکنندگان داشت محدودیت آمد و شد در آنجا اعلام کردیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала