گاز طبیعی، راهی مستقیم برای آینده ای پاک و پایدار

© Fotolia / Pakhnyushchyyگاز طبیعی راهی مستقیم برای آینده ای پاک پایدار
گاز طبیعی راهی مستقیم برای آینده ای پاک پایدار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
، رئیس اتحادیه بین المللی گاز در چارچوب نهمین مجمع بین المللی گاز سن پترزبورگ اعلام کرد که چالش قرن ما كاهش انتشار دی اکسید كربن در جو است. بنابراین باید تلاش های صنعت گاز در همه کشورها در این راستا انجام شود.

به گزارش اسپوتنیک، جو کانگ، رئیس اتحادیه بین المللی گاز گفت: همه دولت ها، نمایندگان صنعت ها و عموم مردم باید نیروی خود را صرف مقابله با انتشار دی اکسید کربن در فضا کنند. اگر با هم همکاری کنیم، می توانیم به هدف خود برسیم.

وی افزود: اتحادیه بین المللی گاز در تلاش است تا همکاری ها و تعامل بین المللی بین همه شرکت کنندگان را تقویت کند. یکی از برنامه های این اتحادیه پروژه "صدای جهانی گاز" است که با آن سعی می کنیم ذهن مردم را درباره مسائل آینده انرژی جهان روشن کنیم.

به گفته رئیس اتحادیه بین المللی گاز، كشورها برای ایجاد آینده پایدار انرژی، باید به فناوری های جدید روی آورده و از نوآوری ها در همه زمینه های بخش گاز استفاده كنند. این نوع استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت اصلی، مسیری مستقیم برای آینده انرژی پایدار برای جهان است.

جو کانگ با اشاره به چشم اندازهای مربوط به گاز زدایی فعال آفریقا و آسیا ، خاطرنشان كرد: نقش گاز در بازارهای اروپا و آمریکا با نقش بنزین در مناطق آسیا و اقیانوسیه یا آفریقا متفاوت خواهد بود. متأسفانه برای استفاده از گاز در آسیا و آفریقا، ابتدا باید یک زیرساخت با تکنولوژی بالا ایجاد کرد.

وی در عین حال تأکید کرد که این فناوری های جدید می تواند انتشار دی اکسید کربن از معادن زغال سنگ را کاهش دهد.

وی گفت: در کشورهای در حال توسعه به دلیل عدم زیرساخت های کافی هنوز از گاز به عنوان منبع انرژی استفاده کافی نمی شود. چشم انداز بلند مدت صنعت گاز به این بستگی دارد که ما چه مقدار از تولید کربن بکاهیم. گاز طبیعی مهمترین مؤلفه انتقال به یک اقتصاد جدید انرژی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала