بهانه عجیب پنتاگون برای حضور در اردوگاه پناهندگان سوری

© Sputnik / Vitaly Podvitskiبهانه عجیب پنتاگون برای حضور در اردوگاه پناهندگان سوری
بهانه عجیب پنتاگون برای حضور در اردوگاه پناهندگان سوری  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته مقام آمریکایی، ساكنان اردوگاه ركبان نمی خواهند به سوریه بازگردند.

به گزارش اسپوتنیک، مایکل مالرو ، معاون وزیر دفاع آمریكا در خاورمیانه گفت: ساكنان اردوگاه پناهندگان ركبان در سوریه نمی خواهند به کشور خود بازگردند. 

جدایی طلبان یمنی کنترل یک اردوگاه نظامی در عدن را به دست گرفتند  - اسپوتنیک ایران
جدایی طلبان یمنی کنترل یک اردوگاه نظامی در عدن را به دست گرفتند

وی گفت: "آنها نمی خواهند از اردوگاه تخلیه شوند. مشکل این است. شاید آنها نمی خواهند به رژیم (رئیس جمهور سوریه بشار اسد) برگردند ، جایی که آنها را به خدمت سربازی فرا می خوانند و مجبور به جنگ در ادلب می شوند. شاید به همین دلیل این پناهجویان از اردوگاه نمی روند".

پیش از این، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت:« به منظور جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی در اردوگاه پناهندگان روسیه و سوریه اتوبوس هایی را به اردوگاه پناهندگان رکبان فرستادند تا افرادی که مایل به ترک منطقه تحت کنترل آمریکا هستند، از آنجا خارج کنند.

هیچ پاسخی از سوی طرف آمریکایی برای مجوز عبور این کاروان ها و تضمین امنیت آنها در این منطقه که محدوده ای با مسافت سی و چهار مایل را در اطراف پایگاه آمریکا در التنف تشکیل می دهد، دریافت نشده است. از 28 فوریه تاکنون حدود 224 هزار و 740 پناهجوی سوری به کشور خود بازگشتند». اردوگاه رکبان که حدود چهل هزار آواره را در خود جای داده است، در جنوب سوریه و در نزدیکی مرز اردن قرار دارد. این منطقه از سال 2014 به اردوگاه پناهندگان برای ساکنان سوریه تبدیل شد و اکنون تحت کنترل آمریکا است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала