زنگنه به اسپوتنیک: کشتی های ارواح وجود دارد

© Sputnikزنگنه: کشتی های ارواح وجود دارد
زنگنه: کشتی های ارواح وجود دارد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر نفت ایران در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام نمود که ایران هر کاری بتواند در مقابل آمریکا (در تنگه هرمز) انجام می دهد.

جناب آقای دکتر زنگنه وزیر نفت ایران در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک در حاشیه هفته انرژی در مسکو، در خصوص کشتی های ارواح ایرانی و صادرات بنزین به گفتگو نشست. 

کشتی ارواح در سواحل میانمار + عکس - اسپوتنیک ایران
کشتی ارواح در سواحل میانمار + عکس

ایالات متحده بسیار نگران این موضوع است که مسیرهای حمل و نقل دریایی نفت ایران شفاف نیست بنابراین، به عقیده رسانه های آمریکایی کشتی هایی که تقریبا یک پنجم نفت ایران را صادر می کنند یا سیستم های ردیابی سیگنال رادیویی را قطع می کنند یا اطلاعات غلطی راجع به محموله ارسال می کنند.  علاوه بر این، روزنامه فایناشنال تایمز اخیرا گزارش داد که در شرایط فشار اقتصادی و تحریم ها، ایران به تاکتیک فروش نفت به صورت مخفیانه به خارج از کشور بازگشته است، به همین دلیل این کشور به سمت استفاده از کشتی های ارواح پیش رفته است. آیا واقعا" تانکرهای ارواح ایرانی وجود دارد؟ 

ما هر کاری بتوانیم انجام می دهیم، ما مضایقه و کوتاهی نمی کنیم، ما هر کاری بتوانیم انجام می دهیم. این حق ما است.

کار آمریکا غیرقانونی است، کار ما قانونی است. ما هر  اقدامی برای دفاع از خود انجام می دهیم، اما نمی گوییم این اقدام ما چه چیزی است.

ایران با وجود تحریم ها، وابستگی خود را به واردات بنزین کاهش داده است و حتی قیمت بنزین را در داخل کشور را مدیریت کرده است، ایران حتی قصد صادرات بنزین و فرآورده های نفتی را دارد؟ این موفقیت چگونه برای ایران به دست آمده است؟

ما دیگر صادرات (بنزین) را شروع کرده ایم.

شایان ذکر است، هفته انرژی روسیه از چهارشنبه 2 اکتبر و به مدت چهار روز در مسکو برگزار شود، طبق اعلام قبلی، بیژن نامدار زنگنه امروز در کنفرانسی با عنوان «به سمت رهبری در تراز جهانی، وظایف اولویتی صنعت گاز و انرژی» شرکت و سخنرانی خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала