کمک مستشاری و فکری ایران به یمن

اشتراک
سرلشکر باقری: سپاه پاسداران به ارتش مردمی یمن کمک مستشاری می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی «فونیکس»،رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه ما به ارتش مردمی یمن کمک‌های مستشاری و فکر می کنیم، مسئول این کار را سپاه پاسداران عنوان کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران درخصوص کمک‌های ایران به کشورهای محور مقاومت بخصوص یمن اظهار داشت:«در عراق و سوریه هم ما با درخواست دولت‌های رسمی و مستقر این کشورها به کمکشان رفتیم و به آنها کمک های مستشاری و تسلیحاتی و تجهیزاتی کردیم و قرارداد بستیم و مسئول اینها هم سپاه پاسداران بود که البته درمواردی ارتش جمهوری اسلامی نیز به آن کمک کرد ولی در موضوع یمن اوضاع کمی متفاوتتر است.

 یمن امروز در محاصره کامل قرار دارد و همه‌ راه های آن بسته است و مدتهاست حتی امکان ارسال دارو نیز به آنجا وجود ندارد. ادعای ارسال موشک‌های ایرانی به یمن نادرست است. چطور وقتی امکان ارسال دارو وجود ندارد، می‌توان موشک‌های چند متری را به یمن ارسال کرد؟

حوثی های یمن متهم شدند که برای پرتاب موشک از مناطق غیرنظامی استفاده کرده اند - اسپوتنیک ایران
حوثی های یمن متهم شدند که برای پرتاب موشک از مناطق غیرنظامی استفاده کرده اند

ما به ارتش مردمی یمن کمک‌های مستشاری و فکر می کنیم و مسئول این کار، سپاه پاسداران است و تا آخر هم در کنار مردم یمن می‌ایستیم تا این تجاوز را از خود دور کنند».

مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش شیعه "انصار الله" از سال 2014 ادامه دارد. از مارس 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن به رهبری عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی حمایت می کند. در دسامبر 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала