چین در مسابقه فن آوری 5G شرکت نمی کند

© Depositphotos.com / MarkoAliaksandrچین در مسابقه فن آوری 5G شرکت نمی کند
چین در مسابقه فن آوری 5G شرکت نمی کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در سپتامبر سال 2019، دو شرکت از سه شرکت بزرگ ارتباطی دولتی چین، China Telecom و China Unicom، از فعالیت های مشترک برای ایجاد شبکه موبایل 5G خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس برنامه ها فن آوری ارتباطی نسل پنجم 5G سرعت انتقال داده را 10-100 برابر در مقایسه با اتصال بی سیم معمولی امروز افزایش می دهد. این ویژگی انقلابی، فرصت های جدیدی را برای افراد و شرکتها و دولتها ایجاد می کند.

هواوی، غول چینی پیشگام گسترش فن آوری 5G در سراسر جهان است. به همین دلیل هواوی به هدف اصلی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تبدیل شده است. ترامپ سال گذشته در یک یادداشت به آژانس های فدرال نوشت: "ضروری است که آمریکا در فن آوری های بی سیم نسل پنجم (5G) نخستین باشد."

امروز، ایالات متحده همه تلاش های خود را انجام می دهد تا سرعت تکنولوژیکی چین را کاهش داده و سلطه گری فن آوری آمریکا را حفظ کند و این فناوری پیشرفته را از دست چینی ها بگیرد.

نماینده China Telecom در روسیه ، در مصاحبه با اسپوتنیک، در مورد سیاست این شرکت در مورد رقابت فن آوری بین چین و ایالات متحده در گسترش شبکه 5G اظهار داشت:"به نظر من، هیچ کشوری نمی تواند مانع توسعه شبکه 5G چینی شود. شرکت چینی هواوی ماه گذشته اعلام کرد که آنها می توانند هم ایستگاه پایه و هم تراشه تولید کنند."

جنگ تکنیکی بین چین و ایالات متحده بر ژئوپلیتیک دهه های آینده تأثیر خواهد گذاشت و در این زمینه ، فناوری بی سیم 5G نشانه این خواهد بود که در آینده نزدیک کدام کشور یا منطقه به مرکز صنعت و نوآوری تبدیل خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала