پرواز ماخاچکالا - تهران

© Sputnik / Alexandr Kryazhevپرواز ماخاچکالا - تهران
پرواز ماخاچکالا - تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته مقامات داغستان طرح راه اندازی پرواز ماخاچکالا به ایران در دستور کار و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، روز سه‌ شنبه ولادیمیر واسیلیف رئیس حمهوری خودمختار داغستان در حاشیه نشست شانزدهم سالانه باشگاه بحث و گفتگوی بین المللی والدائی اعلام کرد: اجرای پروازها از ماخاچکالا به جمهوری اسلامی ایران توسط مسئولان در حال بررسی است.

گوسفند حلال روسی برای ایران تحریمی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
گوسفند حلال روسی برای ایران تحریمی

واسیلیف گفت: اخیراً با همكاران ایرانی ملاقاتی داشتیم و گفتگوی مقدماتی در مورد این موضوع صورت گرفت، در مورد ترجیحات مربوط به سرویس فرودگاه ها صحبت كردیم. آنها (طرف ایرانی) باید شرکت هواپیمایی ای انتخاب و مشخص برای راه اندازی خطوط هواپیمایی می کردند.

پیش از این، اودس بایس سلطانوف معاون اول وزیر فدراسیون روسیه در امور قفقاز شمالی گفته بود كه نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در نشستی در مین قفقاز روسیه پیشنهادی برای افتتاح پروازها بین تهران و ماخاچكالا ارائه دادند.

ایجاد مسیرهای هوایی جدید باعث افزایش گردشگر و تجارت بین مناطق و گسترش فرصت های همکاری تجاری و اقتصادی بین مناطق قفقاز شمالی و استانهای ایران می شود. بنابراین، صادرات کالاهایی مانند غلات، دانه روغنی و محصولات حلال چشم اندازهایی از مناطق روسیه به ایران دارد.

نشست Valdai Club از 30 سپتامبر تا 3 اکتبر ادامه خواهد داشت و 143 کارشناس از 37 کشور در آن شرکت می کنند. قرار است روسای جمهور روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، فیلیپین و همچنین پادشاه اردن در جلسه علنی شرکت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала