تشخیص های سرطان که نباید به آن‌ها باور کرد

© Depositphotos.com / Aunt Spray سرطان
 سرطان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آزمایش خون دلیلی برای ابتلا به سرطان نیست.

به گزارش اسپوتنیک، در سه مورد نباید به تشخیص بیماری سرطان باور کرد. متخصصان توصیه می‌کنند نباید حرف همه را در این رابطه باور کرد و باید هوشیارانه به ارزیابی وضعیت پرداخت.

یکی از موارد رایج فریب بیماران آن است که از طریق تماس تلفنی شخص را از تشخیص بیماری مطلع کنند. به عنوان مثال کلاهبرداران با آگاهی از اینکه شخص آزمایش خون داده است به او می گویند که نتیجه بد است و به احتمال زیاد شخص مبتلا به سرطان است.

عدم توانایی پزشکان بریتانیا در تشخیص بیماری  - اسپوتنیک ایران
عدم توانایی پزشکان بریتانیا در تشخیص بیماری

در کلینیک های خصوصی نیز می تواند چنین اتفاقی رخ بدهد. از اینرو بهتر است آزمایش ها در بیمارستان ها و آزمایشگاه‌های دولتی تکرار بشود.

علاوه بر آن متخصصان توصیه می کنند به «تشخیص» کارمندان آزمایشگاه، پرستارها و دیگر افراد دخیل در معاینات به غیر از پزشک متخصص توجه نکنند و «تشخیص» آن ها را باور نکنند. حرف آخر را باید متخصص سرطان بزند.

بیماری سرطان فقط بر اساس نتایج تحقیقات مورفولوژیکی MRI ، CT ، PET CT تشخیص داده می شود. این آزمایشات وجود غده را مشخص می کند اما تأیید نمی کند که این غده سرطانی است. از اینرو هیچ یک از افرادی که به آزمایشات دست زده است نباید از ابتلا به سرطان صحبت کند. فقط متخصص سرطان با مطالعه و بررسی تمام آزمایشات می تواند بیماری سرطان را تشخیص بدهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала