گزارش و تحلیل

ایران مقاومت را ادامه می دهد

© Photo / Irnaسید عباس موسوی سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران
سید عباس موسوی سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران در شرایط فشار بی سابقه آمریکا بر کارمندان وزارت امور خارجه مقاومت دیپلماتیک خود را ادامه می دهد.

دکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با سفر هیئت ایرانی به سازمان ملل متحد در نیویورک به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

دکتر روحانی در این سفر طرح ابتکاری مهم هرمز را برای امنیت منطقه ارائه کردند، با اندیشمندان و رسانه های مختلف آمریکایی هم دیدار کردند؛ دکتر ظریف با ۲۲ وزیر خارجه و ۷ نفر از مقامات سازمان ملل و مقامات بین المللی دیدار کردند و حدود ۸ مصاحبه با رسانه های مختلف داشتند.

طرح هرمز شامل ۸ کشور است که ایران، عراق و شش کشور دیگر حوزه ی خلیج فارس را در بر می گیرد و این طرح زیر نظر سازمان ملل متحد خواهد بود.

ارتباط با نمایندگان کنگره ی آمریکا همواره وجود داشته؛ پیش از تحریم دکتر ظریف در شرایطی مانند نشست سازمان ملل نمایندگان به محل اقامت دکتر ظریف می آمدند و به گفتگو می پرداختند اما پس از تحریم ایشان این رایزنی ها به صورت تلفنی انجام شد و بیشتر مربوط به روابط تجاری با آمریکا و مسائل منطقه بود.

عباس موسوی، سخنگوی رسمی وزارت خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آفتاب برجام لب بام

وی در ادامه افزود:

ایران مقاومت دیپلماتیک خود را ادامه می دهد، و این در چاچوب سیاست مقاومت فعال ایران است ما راه را به آمریکایی ها نشان دادیم، و این راه را بهتر از همه هم آمریکایی ها می دانند.

آمریکایی ها اصلا تمایل نداشتند ایران در سازمان ملل حضور پیدا کند که اقدامات آنها در رابطه با روادید و محدودیت های هیئت ایرانی را هم شاهد بودیم، اما هیئت جمهوری اسلامی ایران در این نشست حضور پیدا کرد و حضور پر رنگ و مهمی را داشت؛ ما مسائل داخلی آمریکا را در محاسبات خود دخالت نمی دهیم آنچه در داخل آمریکا رخ می دهد مربوط به خود آمریکا است. اما آقای ترامپ صحبت های ضد و نقیض زیادی را انجام داده در حالیکه خواستار مذاکره با رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران است می گویید نه تنها تحریم ها را متوقف نمی کنیم بلکه آنرا افزایش می دهیم، آقای ترامپ جز حرف و ژست اقدام عملی انجام نداده.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала