صدور حکم مرگ دلار

© Sputnik / Mihail Kutusov /  مراجعه به بانک تصاویر دلار
دلار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانک «گلدمن ساچز»، رکود دلار تا سال 2020 را پیش‌بینی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس پیش‌بینی کارشناسان بانک سرمایه‌گذاری «گلدمن ساچز»، در سال 2020 می‌توان روی احیای اقتصاد جهانی حساب کرد. پیش‌شرط آن وجود دارد، زیرا آنچه از اواخر سال 2017 رخ داده است را نمی توان افت مطلق نامید، بلکه کند شدن سیکل میانی است. اما آنچه به آمریکا مربوط می شود، در آنجا اقتصاد در حدفاصل کندی و رکود قرار دارد.

نظریه‌پردازان ارزی گلدمن ساچز اعلام کردند:«ارزش دلار در سال 2020 سقوط خواهد کرد و در سالهای بعدی نیز این روند ادامه خواهد داشت اگر افزایش رشد جهانی احیا شود و سرمایه‌گذاران دلار را کنار بگذارند».

تاثیر اخراج بولتون بر نرخ دلار  - اسپوتنیک ایران
تاثیر اخراج بولتون بر نرخ دلار

یک خطر دیگر نیز دلار آمریکا را تهدید می‌کند. در درازمدت تضعیف آن به کاهش بودجه آمریکا منجر خواهد شد که این روند با انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 مرتبط است. این خطر وجود دارد که فاصله بسیار زیاد بین درآمد و مخارج با به حکومت رسیدن رئیس جمهور جدید بیشتر شود. در سال جاری کمبود بودجه آمریکا از تریلیون دلار طی 7 سال گذشته فراتر رفت.

مخارج زیاد دولت می تواند تأثیر مهلکی بر ارزش دلار بگذارد. اگر بازار ببیند که وضعیت مالی دولت  به دلیل اقدامات رئیس جمهور آینده نزدیک به وضعیت بحرانی است رکود دلار در کوتاهترین زمان اتفاق خواهد افتاد.

تحللیگران دانمارکی Saxo Bank در ماه ژوئیه از تغییر لحن سیستم ذخیره فدرال آمریکا صحبت کردند که گویای تضعیف ارزش دلار است. ارزش دلار دوبار در ماه ژوئیه و سپتامبر به میزان 0,25 درصد کاهش داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала