ظریف: آمریکا توانایی پایان دادن به جنگ ها را ندارد

© Sputnik / Vladimir Astapkovichظریف: آمریکا توانایی توانایی پایان دادن به جنگ ها را ندارد
ظریف: آمریکا توانایی توانایی پایان دادن به جنگ ها را ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران گفت: "ایالات متحده آمریکا، توانایی پایان دادن به حتی یک جنگ که خودشان آن را آغاز کرده اند را ندارند

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه ایران، محمد جواد ظریف در مصاحبه ای با خبرگزاری NBC، ضمن اشاره به عدم توانایی ایالات متحده در پایان دادن به جنگ ها از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا خواست كه سعی نكند اختلافات در خاورمیانه را با زور حل و فصل كند، وی همچنین واشنگتن را متهم كرد كه جنگ سایبری را آغاز كرده است.

ظریف گفت: " ایالات متحده با حمله به تأسیسات هسته ای ما، این جنگ سایبری را به روشی بسیار خطرناک و غیرمسئولانه که می تواند باعث کشته شدن میلیون ها انسان شود، آغاز کرده است."

نظر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا درباره جنگ با ایران  - اسپوتنیک ایران
نظر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا درباره جنگ با ایران

پیشتر، ظریف با انتقاد از تصمیم ایالات متحده برای اعزام یک گروه اضافی نظامی به خاورمیانه پس از حمله به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی ، چنین اقدامی را " خودنمایی " خواند.

اوضاع در خاورمیانه پس از دچار تنش شد که چندین تاسیسات نفت شرکت دولتی نفت و گاز عربستان سعودی، آرامکو در 14 سپتامبر مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفتند و پس از آن پادشاهی مجبور شد بیش از نیمی از تولید نفت را کاهش دهد.

مسئولیت این حمله توسط شورشیان حوثی یمنی برعهده گرفته شده است، اما ریاض و واشنگتن تهران را به دست داشتن در این حملات متهم کردند. در ایران، این اتهامات را دروغ خوانده اند. دولت ایران تأکید کرد که حمله به تأسیسات نفتی به کل منطقه صدمه می زند و خاطرنشان کرد: چنین ادعاهایی از طرف آمریکا به سنت تبدیل شده و جای تعجب ندارد.

علیرغم عدم وجود شواهد مربوط به دخالت ایران در این حمله، ترامپ دستور داد كه تحریم های علیه تهران را به میزان قابل توجهی تشدید كنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала