حوثی های یمن متهم شدند که برای پرتاب موشک از مناطق غیرنظامی استفاده کرده اند

© Sputnik / Stringerحوثی های یمن متهم شدند که برای پرتاب موشک از مناطق غیرنظامی استفاده کرده اند
حوثی های یمن متهم شدند که برای پرتاب موشک از مناطق غیرنظامی استفاده کرده اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی، شورشیان شیعه یمنی (حوثی ها) را به استفاده از مناطق غیرنظامی برای پرتاب موشک متهم کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری عربستان سعودی، سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی، سرهنگ ترکی المالکی، اعلام کرد : " شورشيان حوثی شامگاه امروز يک موشک بالستيک از مناطق غيرنظامی استان صنعا شليک کردند که در استان‌ صعده در شمال یمن سقوط کرد."

وی افزود: "شورشيان حوثی همچنان با شليک موشک‌های بالستيک بسوی مناطق غيرنظامی و مسکوني و هدف گرفتن جان انسان‌های بيگناه، حقوق بشر را نقض می کنند." وی تأکيد کرد که فرماندهی مشترک ائتلاف تدابيری جدی را برای از بين بردن توان بالستيک شورشيان و حمايت از غير نظاميان يمنی و امنيت منطقه انديشيده است.

اعلام آمادگی حوثی‌ها برای حمله به دبی و ابوظبی - اسپوتنیک ایران
اعلام آمادگی حوثی‌ها برای حمله به دبی و ابوظبی

درگیری نظامی- سیاسی در یمن بین دولت و شورشیان حوثی از سال 2014 ادامه دارد. از مارس 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی در حمایت از دولت یمن به این درگیری پیوسته است.

در ماه دسامبر 2018 میلادی طرفین درگیری یمن برای نخستین بار تحت نظارت سازمان ملل در استکهلم دیدار کرده و به توافق های مهمی از جمله درباره مبادله اسرا، آتش بس در بندر حدیده و تحویل این شهر به حوثی ها تحت نظارت سازمان ملل دست یافتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала