ورود میلیاردها ذره پلاستیک با نوشیدن چای کیسه‌ای +عکس

© Sputnik / Алексей Даничев /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار درباره خطر چای کیسه ای
هشدار درباره خطر چای کیسه ای  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کیسه‌های چای که با بسته‌بندی پلاستیکی ساخته می‌شوند، می‌توانند میلیاردها ذره ریز پلاستیک و نانو پلاستیک را درون فنجان چای شما رها کنند.

به گزارش اسپوتنیک، طبق تحقیقات جدید انجمن شیمیایی آمریكا مشخص شد کیسه‌های چای که با بسته‌بندی پلاستیکی ساخته می‌شوند، می‌توانند میلیاردها ذره ریز پلاستیک و نانو پلاستیک را درون فنجان چای شما رها کنند. و در حقیقت یک کیسه چای پلاستیکی می‌تواند ۱۱.۶ میلیارد ذرات میکروپلاستیک و ۳.۱ میلیارد ذرات نانو پلاستیک را در یک فنجان چای آزاد کند. این انجمن اعلام كرد كه این سطوح هزاران برابر بالاتر از ریزگردهایی است كه در سایر مواد غذایی گزارش شده است. ضمن اینکه تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه ریزگردهای موجود در کیسه‌های چای ساخته شده با بسته‌بندی پلاستیکی برای انسان مضر است، مورد نیاز است.

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

این یافته‌ها از تحقیقات جدید منتشر شده توسط مجله علمی و فناوری زیست محیطی جامعه شیمیایی آمریکا است که چهار چای تجاری مختلف بسته‌بندی شده در کیسه‌های چای پلاستیکی را آزمایش کرده است و دریافتند كه يك كيسه چاي پلاستيكي حدود ۱۱.۶ ميليارد ميكروپلاستيك و ۳.۱ ميليارد ذره نانو پلاستيك را درون آب با دماي جوش، آزاد مي‌كند. به گفته بیانیه انجمن شیمی آمریکا، این میزان هزاران برابر بیشتر از مقادیر گزارش شده در سایر غذاها می‌باشد و می‌تواند برای سلامت انسان بسیار مضر باشد.

View this post on Instagram

A post shared by گل نی نی (@golnini_official) on

کاربران بسیاری مخالف مصرف چای کیسه‌ای هستند و معتقدند افزایش بیماری‌ها از جمله سرطان به دلیل تغییر سبک زندگی و گرایش مردم به استفاده از چای کیسه‌ای و فست‌فود است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала