حضور 5 ارتش در سوریه، تهدیدی برای تمامیت ارضی این کشور است

© AP Photo / Richard Drew, Fileحضور 5 ارتش در سوریه، تهدیدی برای تمامیت ارضی این کشور است
حضور 5 ارتش در سوریه،  تهدیدی برای تمامیت ارضی این کشور است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، جیر پدرسون اظهار کرد که حضور پنج ارتش مختلف در سوریه حاکمیت و تمامیت ارضی آن را تهدید می کند و در نهایت باید تمام سرزمین این کشور تحت کنترل دولت سوریه باشد.

به گزارش اسپوتنیک، جیر پترسون گفت: " من بسیار نگران این واقعیت هستم که پنج ارتش مختلف در سوریه وجود دارد. بدیهی است که این امر حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه را تهدید می کند. "

وی افزود: "ما امیدواریم که حضور ارتش های کشورهای خارجی در سوریه دیگر الزامی ندارد. بنابراین باید روی مسیر سیاسی متمرکز شویم و و شرایط را به سمتی ببریم که دولت سوریه تمام قلمرو خود را به طور تحت کنترل داشته باشد."

لاوروف: سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران خطای انسانی بود، نه عمدی  - اسپوتنیک ایران
پایان جنگ در سوریه

پیش از این دبیرکل سازمان ملل متحد ، آنتونیو گوترش، از تشکیل نهایی کمیته قانون اساسی "جمهوری عربی سوریه" خبر داد و گفت که کمیته مذکور در هفته های آتی تشکیل خواهد شد. تصمیم به تأسیس این سازمان در ژانویه سال 2018 در سوچی در کنگره گفتگوی ملی سوریه گرفته شد.

درگیری مسلحانه در سوریه از سال 2011 ادامه دارد. در پایان سال 2017 پیروزی بر گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق اعلام شد. در برخی مناطق کشور، سرکوب شبه نظامیان همچنان ادامه دارد. در حال حاضر، یک حل و فصل سیاسی، احیای سوریه و بازگشت پناهندگان در اولویت قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала