ورود مستشاران نظامی روس به ونزوئلا

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر موافقت ترامپ با تشکیل پرونده های کیفری علیه رهبر ونزوئلا
موافقت ترامپ با تشکیل پرونده های کیفری علیه رهبر ونزوئلا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد دو هواپیمای حامل پرسنل فنی نظامی روسیه در این کشور آمریکا لاتین به سر می برند.

به گزارش اسپوتنیک، رهبر ونزوئلا چند روز پیش از سفر مسکو که در انجا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  دیدار کرده بود، به میهن خود بازگشت.

مادورو در سخنرانی خود که از توییتر پخش زنده می شود، گفت:" پوتین بر حمایت سیاسی، دیپلماتیک و نظامی خود برای ونزوئلا و صلح تاکید کرد... کمک چند روز پیش رسید... دو هواپیمای حامل پرسنل فنی نظامی فرود آمدند که در ونزوئلا هستند. کسانی که در اوایل امسال آمده بودند، رفتند و تیم جدیدی وارد شد".

رئیس جمهور ونزوئلا در میدان سرخ مسکو - اسپوتنیک ایران
قدم زدن رئیس جمهور ونزوئلا در میدان سرخ مسکو

پیشتر پوتین اعلام کرده بود که کار در زمینه همکاری نظامی روسیه و ونزوئلا و ایجاد مرکز خدماتی طبق زمانبندی مقرر به پیش می رود. به گفته وی، همکاری نظامی دو کشور مقدم بر همه در رابطه با تعهدات روسیه برای سرویس رسانی به تجهیزات نظامی ساخت روسیه است که ونزوئلا قبلاً خریداری کرده بود.

یادآور می شود بین مسکو و کاراکاس روابط پایدار و محکم دیپلماتیک وجود دارد و دو کشور در سال 1996 پیمان دوستی و همکاری امضا کرده اند. روسیه خواهان حل و فصل صلح آمیز اختلافات داخلی در ونزوئلا بوده و با هرگونه دخالت خارجی در این کشور مخالف است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала