حمایت سوریه از ایران در رابطه با وضعیت خلیج فارس

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه
ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سوریه همبستگی خود با ایران را جهت حل و فصل بحران خلیج‌فارس با شرکت کشورهای منطقه اعلام می‌کند.

اعلام نمود که سوریه همبستگی خود با ایران  جهت حل و فصل بحران خلیج‌فارس با شرکت کشورهای منطقه را اعلام می‌کند.

وی در ادامه تصریح نمود:«گفتگو کشورهای منطقه خلیج‌فارس یگانه راه رفع بحران است. سوریه یکبار دیگر حمایت و همبستگی خود با ایران را در مقابل اقدامات غیرمسئولانه آمریکا از جمله خروج آمریکا از برجام اعلام می‌دارد.

ما به خطر سیاستی اشاره می کنیم که هدف آن دامن زدن به بحران و درگیری در خلیج فارس تحت بهانه‌های دروغین است. به عقیده ما، امنیت و ثبات در منطقه خلیج فارس فقط می تواند از راه همکاری و گفتگوی کشورهای منطقه بدون دخالت از خارج ممکن شود. دخالت از خارج فقط باعث تعمیق اوضاع بحرانی در منطقه خواهد شد».

 ادلب در سوریه  - اسپوتنیک ایران
پایگاه دائمی ترکیه و آمریکا در سوریه

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد.

به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی‌ها در اجرای وعده‌ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی ایران همزمان با سالروز خروج آمریکا از برجام با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو این توافق اعلام کرد که ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала