مراسم آغاز سال تحصیلی با اجرای تعزیه در مدرسه +ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مدرسه در ایران
مدرسه در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویدئویی از مراسم آغاز سال تحصیلی در یک مدرسه با اجرای تعزیه در فضای مجازی منتشر می‌شود که واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس در ایران کاربران ویدئوهای بسیاری از شور و اشتیاق دانش‌آموزان در روزهای ابتدایی سال تحصیلی جدید در فضای مجازی منتشر می‌کنند. در این میان برخی از این ویدئوها موجب ایجاد واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران شده است. ویدئو زیر از مراسم آغاز سال تحصیلی در یکی از مدارس مقطع ابتدایی در ایران می‌باشد که با اجرای تعزیه همراه شده است. این اتفاق ضمن نارضایتی خانواده‌های بسیاری از دانش‌آموزان حاضر در مدرسه، موجب خشم کاربران نیز شده است.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

بسیاری از کاربران اجرای تعزیه را همزمان با شروع سال تحصیلی در محوطه مدرسه زیبا ندانستند و با بیان اینکه اجرای تعزیه در فضای مدرسه آن هم در روز شروع کلاس درس برای کودکان خوشایند نخواهد بود، عقیده دارند این اقدام موجب می‌شود تصویری غیر از شادی و خوشحالی برای دانش‌آموزان از ابتدای سال رقم بخورد و در حالی‌که نباید لحظه‌های آغازین سال تحصیلی برای دانش‌آموزان چیزی جز شادی در محوطه مدرسه باشد. برخی از کاربران نیز به شدت مخالف اجرا و برگزاری تعزیه در مدرسه هستند و عنوان می‌کنند این کار را به هیچ عنوان تایید نخواهند کرد، چراکه باعث ایجاد ناامیدی و غم در آنها می‌شود. کاربرانی اما نظر موافق داشتند و معتقدند تعزیه میراث فرهنگی و ملی ایرانیان است و باید فرزندان ایران نیز با آن آشنا شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала