فیلم مستند درباره قتل خاشقجی

اشتراک
بر طبق گزارش‌های اطلاعاتی آمریکایی خود محمد بن سلمان دستور قتل را داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، بزودی فیلم مستندی در باره قتل خاشقجی پخش خواهد شد که در آن گویا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به مسئولیتش در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی اعتراف می‌کند.

گزارش‌های اطلاعاتی آمریکایی که از مکالمه‌ها و نوارهایی ضبط شده در داخل کنسولگری عربستان آگاهند اشاره دارند به این مساله که خود محمد بن سلمان دستور قتل را داده است.

اما به نوشته «رأی الیوم»،محمد بن سلمان این مساله را تکذیب کرده که او دستور قتل را صادر کرده است و می‌گوید که هیچ نقشی در این جنایت ندارد. زمانی که سؤال شد که چگونه تمامی مسؤولان و در رأس آن‌ها احمد عسیری، معاون رئیس سازمان اطلاعات عربستان و سعود القحطانی، مشاور برکنار شده محمد بن سلمان که از مهم‌ترین نزدیکان او هستند و در دفترش کار می‌کنند و با هواپیمای دولتی ویژه‌ به استانبول رفته‌اند گفت که سه میلیون تن در عربستان کارمند هستند و این‌ها خودشان تصمیم می‌گیرند، این یعنی او همه چیز را نمی‌داند.»

اعلام مخارج جنگ آمریکا در عراق  - اسپوتنیک ایران
سرباز آمریکایی به خاطر بن سلمان نباید کشته شود

مارتین اسمیت، تهیه کننده این مستند برای شبکه پی بی اس آمریکا تأکید کرد که اذعان محمد بن سلمان به مسؤولیتش در قتل خاشقجی از این حیث است که او حاکم دوفاکتوی عربستان است چراکه جنایت در دوره وی و در سایه بودن او در قدرت رخ داده است.

فایل‌هایی که اخیرا درباره عملیات قتل وی در داخل کنسولگری منتشر شدند نشان دادند که خاشقجی زمانی که داشت خفه می‌شد فریاد می‌زد و بعد نفسش قطع شد و پزشک قانونی عربستانی که عملیات قطعه‌ قطعه کردن جسد او را با اره انجام داد تأکید کرد که این اولین باری است که یک جسد را قطعه قطعه می‌کند. بعد از قطعه‌ قطعه کردن، جسد در منزل سرکنسول عربستان سوزانده شد.

این فایل‌های فاش شده تنها بخشی از واقعیت و مضمون را نشان می‌دهند به ویژه اینکه تهیه‌کننده این فیلم گزارش مفصلی را به عنوان مقدمه درباره دیدارش با بن سلمان ارائه کرده است.جنایت قتل خاشقجی کابوسی است که همواره با محمد بن سلمان خواهد بود تا زمانی که تمامی حقایق در این باره روشن شود. بعید نیست که رئیس‌جمهوری ترکیه از اولین سالگرد جنایت برای کشف اسرار جدیدی استفاده کند تا محمد بن سلمان را در تنگنا قرار دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала