تکذیب خبر آمادگی عربستان برای آتش بس در یمن

© AFP 2023 / Mohammed Huwais/AFOتوقیف دوباره کشتی حامل سوخت برای یمن
توقیف دوباره کشتی حامل سوخت برای یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنبش شیعه انصارالله ، جنبش حاکم در شمال یمن خبر منتشره در رسانه های غربی درباره آمادگی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی برای قطع بمباران برخی مناطق یمن از جمله شهر صنعا، پایتخت این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پیشتر خبرگزاری بلومبرگ با استناد به منابعی گزارش داده بود که مقامات عربستان در پاسخ به پیشنهاد نیروهای حوثی عضو جنبش انصارالله درباره قطع حملات موشکی و پهپادی به خاک خود قبول کرده اند که از بمباران برخی از مناطق یمن دست بردارند. نیروهای حوثی پس از بر عهده گرفتن مسئولیت حمله به تاسیسات نفتی عربستان ابتکار صلح خود را مطرح کرده بودند.

محمد الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی انصارالله در مصاحبه با شبکه المسیره گفت خبر موافقت عربستان با قطع بمباران چهار منطقه یمن صحت ندارد و شایعه است.

به گفته وی طرف یمنی هیچگونه توافقی غیر از آتش بس کامل و رفع محاصره از سوی ائتلاف عربی را نمی پذیرد.

هفته گذشته نیروهای حوثی اعلام کردند آماده آتش بس با عربستان هستند اما در صورتی که هر دو طرف این آتش بس را رعایت کنند.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала