ایالات متحده می خواهد بجای سیستم پدافند هوایی از لیزر استفاده کند

CC0 / U.S. Navy photo by John F. Williams/Released / ایالات متحده می خواهد بجای سیستم پدافند هوایی از لیزر استفتده کند
ایالات متحده می خواهد بجای سیستم پدافند هوایی از لیزر استفتده کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده نیروهی هوایی اقیانوس آرام ایالات متحده، پیشنهاد داد تا برای حفاظت از پایگا های آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام از نیروی لیزری تغذیه شده توسط رامتور هسته ای استفاده شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Аviation Week، بر اساس پیشنهاد ژنرال چارلز براون، فرمانده نیروی هوایی اقیانوس آرام ایالات متحده، با استفاده از نیروی لیزری تغذیه شونده توسط یک ژنراتور هسته ای کوچک، میتوان در آینده آنها را جایگزین سیستم های عظیم و حجیم پدافند هوایی و موشکی مثل MIM-104 Patriot و سامانه "تاد" کرد.

در ماه سپتامبر، یک منبع در وزارت دفاع روسیه گفت که سیستم های دفاع هوایی ساخت آمریکا، به ویژه MIM-104 Patriot، به دلیل عدم تطابق با مشخصات اعلام شده، نمی توانند حمله هواپیماهای بدون سرنشین در عربستان را دفع کنند.

آمریکا، سلاح لیزری در خلیج فارس آزمایش نمود - اسپوتنیک ایران
آمریکا، سلاح لیزری خود را در خلیج فارس آزمایش نمود

در ماه آگوست، کمیته صد موشک آمریکا به همراه نیروی زمینی ایالات متحده، تست عملکرد سیستم های ضد موشک THAAD را برای رهگیری هوایی موشک های برد متوسط  در ارتفاع زیاد انجام دادند که طی آن سیستم پدافند موشکی از راه دور (بدون حضور مستقیم اپراتور روی پرتابگر) پرتاب شدند که این امکان را می دهد تا محل قرارگیری پرتابگرها و فضای تحت حفاظت را گسترش داد.

پیش از این در ماه مه، شرکت نظامی- صنعتی ایالات متحده Raytheon در توییتر خود یک انیمیشن منتشر کرد که عملکرد یک سیستم لیزر را که قادر به رهگیری موشک ها بود نشان می داد.

در همین زمینه در ماه آوریل، نیروی هوایی ایالات متحده از نمونه اولیه یک سیستم لیزر زمینی برای از بین بردن چندین موشک با موفقیت استفاده کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала