ترفندهای جدید پزشکان برای فرار از نصب کارتخوان +ویدئو

© AFP 2023 / BEHROUZ MEHRIملزم شدن بانک‌های ایران به ارائه اطلاعات ماهانه درباره مشتریان خود
ملزم شدن بانک‌های ایران به ارائه اطلاعات ماهانه درباره مشتریان خود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امتناع پزشکان ایرانی از نصب و استفاده از کارتخوان در مطب با وجود اینکه فرار مالیاتی محسوب می‌شود همچنان به چشم می‌خورد که این موضوع با واکنش کاربران در فضای مجازی همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پس از چندین بار تمدید فرصت ثبت‌نام کارتخوان توسط سازمان امور مالیاتی کشور ایران اما تنها 35 درصد از پزشکان در این زمینه همکاری کرده‌اند و سایت سازمان نظام پزشکی کماکان جهت ثبت نام کارتخوان و دریافت کد باز است. با این وجود مشاهدات میدانی از کلینیک‌ها و مطب پزشکان حاکی از این است که در بسیاری از مراکز درمانی، کارتخوانی وجود ندارد و بیماران برای پرداخت هزینه ویزیت خود باید پول نقد به همراه داشته باشند. و در مواردی دیده شده است که شماره کارت بانکی پزشک برای پرداخت به بیمار داده می‌شود و یا با دستگاه کارتخوان دیگری بیماران هزینه ویزیت خود را پرداخت می‌کنند. ویدئویی در فضای مجازی از گفتگوی یک بیمار و منشی در رابطه با پرداخت هزینه ویزیت منتشر شده است که در صورتی که بیمار بخواهد کارت بکشد هزینه بیشتری را نسبت به پرداخت نقدی باید تقبل کند؛ این منشی می‌گوید تا زمانیکه چوب بالای سرمان نباشد از استفاده از کارتخوان خودداری خواهیم کرد و این موضوع باعث واکنش‌ کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است.

View this post on Instagram

A post shared by باشگاه خبرنگاران جوان | YJC (@yjc.news) on

کاربران ضمن اظهار تاسف، نمونه‌های مشابه بسیاری را ذکر می‌کنند که پزشکان از کار با کارتخوان به دلیل فرار از پرداخت مالیات، خودداری می‌کنند. آنها معتقدند بسیاری از پزشکان ایرانی تاجری در لباس پزشک هستند که به چشم پول به بیماران نگاه می‌کنند و ملزم شدن آنها به استفاده از کارتخوان و عدم تمایل آنها، تنها باری به دوش مردم اضافه می‌کند که همانطور که در ویدئو پیداست باید مبلغ بیشتری را پرداخت کنند. جمعی از کاربران عنوان می‌کنند در حالیکه کارمند و کارگر ایرانی بایستی به موقع مالیات خود را پرداخت کند و از حقوق او کسر می‌شود، چگونه پزشکان با درآمدهای نجومی از دادن مالیات فرار می‌کنند؟! آیا دلیل آن جامعه پزشک سالار نیست که پیش از این با آنها به صورت جدی برخورد نشده است؟!

View this post on Instagram

. علی رستم‌پور، مدیرکل سازمان امور مالیاتی در گفت‌و‌گو با ایسنا: ◾ طبق قانون با پزشکانی که به قوانین مالیاتی تمکین نکنند برخورد می‌شود. در فرایند حسابرسی سال بعد که عملکرد سال ۱۳۹۸ را بررسی می‌کنیم، با کسانی که به قانون تمکین نکرده اند برخورد می کنیم. . ◾ بر اساس قانون، کسانی که مکلف به نصب پایانه فروش یا صندوق مکانیزه فروش هستند، اگر این کار را انجام ندهند دو درصد از مجموع وجوه دریافتی‌ آنها مشمول جریمه می‌شود. . ◾ حالا که مردم می دانند سازمان امور مالیاتی در احقاق حقوق عمومی جدی است باید آنها هم همراهی کنند و اگر در جایی مشاهده کردند که پزشکی به جای استفاده از کارتخوان تقاضای دریافت وجه نقد کرد، مراتب را با شماره ۱۵۲۶ در میان بگذارند تا به این شکایت‌ها رسیدگی شود . ◾ اگر فرار مالیاتی کسی محرز شود سازمان امور مالیاتی طبق قانون می‌تواند از طریق مراجع قضایی اعلام جرم کند و فراریان مالیاتی نیز به مجازات‌های درجه ششم محکوم خواهد شد. . #ایسنا‌ #ایسنا_نیوز #مالیات #سازمان_امور_مالیاتی #کارتخوان #مالیات_پزشکان #فرار_مالیاتی_پزشکان #تخلف_پزشکان #پزشکان_متخلف #isna #isna_news

A post shared by ISNA | ایسنا (@isna.news) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала