انتشار فیلم حرکت نفتکش بریتانیایی آزاد شده به سوی آبهای بین المللی

© Photo / IRNAانتشار فیلم حرکت نفتکش بریتانیایی آزاد شده به سوی آبهای بین المللی
انتشار فیلم حرکت نفتکش بریتانیایی آزاد شده به سوی آبهای بین المللی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخستین فیلم از حرکت نفتکش بریتانیایی استنا_ایمپرو از ساحل بندرعباس به سمت آبهای بین المللی پس از رفع توقیف منتشر شد.

به گزارش اسپوتنیک، نفتکش بریتانیایی "استنا ایمپرو" STENA IMPERO، ساعت ۹ صبح امروز جمعه (پنجم مهرماه) از لنگرگاه بندرعباس، حرکت خود را به سوی کریدور بین المللی ترافیک دریایی خلیج فارس آغاز کرد.

​اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تایید این خبر اعلام کرد: فرمانده و خدمه کشتی تعهد رسمی و  کتبی داده اند که هیچ ادعایی ندارند و این در حالی است که باوجود  رفع توقیف این شناور، همچنان پرونده آن در مراجع قضایی ایران باز است و روند دادرسی به تخلفات و اعلام نتایج نهایی آن ادامه دارد.

۷۰روز پیش و عصر  جمعه ۲۸ تیرماه، نفتکش بریتانیایی  استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز بقول ایران به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شده بود.

شناور تانکر مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم، تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

اواسط شهریورماه ۹۸ و در پی درخواست اتحادیه دریانوردی هند و مجامع بین المللی از جمله فدراسیون حمل و نقل جهانی (ITF) در خصوص دیدار با خدمه این شناور نفتکش در بندرعباس، دبیر انجمن صنفی دریانوردان ایران به نمایندگی از «ITF» و با حمایت و همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و هماهنگی دیگر نهادهای نظارتی از جمله مراجع قضایی، بازدیدی از شناور انگلیسی داشت.

 طبق نتایج بررسی‌هایی که براساس مفاد کنوانسیون کار دریایی MLC و حقوق بین الملل دریایی صورت گرفت، وضع تمامی کارکنان این کشتی خوب و مناسب ارزیابی شد، هیچ مشکلی از نظر امکانات رفاهی و غذایی برای آن‌ها وجود نداشت و شرایط مطلوب خدمه شناور تایید شد.

همچنین پیرو هماهنگی‌های قبلی، هفت نفر خدمه از اتباع مختلف هندی، روسی و لتونی که در کشتی حضور داشتند، به کشورهایشان بازگشتند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала