آغاز حرکت نفتکش بریتانیایی استنا ایمپرو به سوی آبهای بین المللی

© AFP 2023 / Jan Verhoogآغاز حرکت نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو به سوی آبهای بین المللی
آغاز حرکت نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو به سوی آبهای بین المللی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نفتکش انگلیسی "استنا ایمپرو" STENA IMPERO، ساعت ۹ صبح امروز جمعه (پنجم مهرماه) از لنگرگاه بندرعباس، حرکت خود را به سوی کریدور بین المللی ترافیک دریایی خلیج فارس آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تایید این خبر اعلام کرد: فرمانده و خدمه کشتی تعهد رسمی و  کتبی داده اند که هیچ ادعایی ندارند و این در حالی است که باوجود  رفع توقیف این شناور، همچنان پرونده آن در مراجع قضایی ایران باز است و روند دادرسی به تخلفات و اعلام نتایج نهایی آن ادامه دارد.

۷۰روز پیش و عصر  جمعه ۲۸ تیرماه، نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به قول ایران به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد.

شناور تانکر مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم، تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

اواسط شهریورماه ۹۸ و در پی درخواست اتحادیه دریانوردی هند و مجامع بین المللی از جمله فدراسیون حمل و نقل جهانی (ITF) در خصوص دیدار با خدمه این شناور نفتکش در بندرعباس، دبیر انجمن صنفی دریانوردان ایران به نمایندگی از «ITF» و با حمایت و همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و هماهنگی دیگر نهادهای نظارتی از جمله مراجع قضایی، بازدیدی از شناور انگلیسی داشت.

 طبق نتایج بررسی‌هایی که براساس مفاد کنوانسیون کار دریایی MLC و حقوق بین الملل دریایی صورت گرفت، وضع تمامی کارکنان این کشتی خوب و مناسب ارزیابی شد، هیچ مشکلی از نظر امکانات رفاهی و غذایی برای آن‌ها وجود نداشت و شرایط مطلوب خدمه شناور تایید شد.

همچنین پیرو هماهنگی‌های قبلی، هفت نفر خدمه از اتباع مختلف هندی، روسی و لتونی که در کشتی حضور داشتند، به کشورهایشان بازگشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала