سفر نخست وزیر عراق به عربستان سعودی

اشتراک
عراق ابراز همبستگی با عربستان سعودی و لزوم حفظ امنیت عربستان را ابراز داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الشرق الاوسط، نخست وزیر عراق عادل عبدالمهدی، در دیدار با پادشاه عربستان سعودی سلمان بن عبدل عزیز آل سعود ابراز همبستگی کامل کرد.

وی روز چهارشنبه برای چند ساعت به پادشاهی سعودی رفت تا با پادشاه و ولیعهد محمد بن سلمان ملاقات کند.


عربستان: وقتی محل پرتاب حمله موشکی مشخص شود، اقدام تلافی جویانه انجام می دهیم 
 - اسپوتنیک ایران
عربستان: وقتی محل پرتاب حمله موشکی مشخص شود، اقدام تلافی جویانه انجام می دهیم

براساس گزارش این روزنامه، نخست وزیر عراق با اشاره به علاقه این کشور به حفظ ثبات و امنیت عربستان سعودی ابراز همبستگی کرد. طرفین در مورد آخرین تحولات منطقه بحث و گفتگو کردند و بر اهمیت گسترش همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف و همچنین ادامه مشاوره و هماهنگی در هر کاری که در خدمت امنیت و منافع مشترک آنها باشد تأکید کردند.

به نقل از کانال تلویزیونی المیادین، ​​با استناد به منابع، عراق در حال حاضر تلاش های میانجیگری خود را به ریاض و تهران برای جلوگیری از تشدید بیشتر بحران ها انجام می دهد. به ویژه به گفته آنها، به عنوان بخشی از این ابتکار عمل، وی به دنبال تشکیل جلسه ای در بغداد بین نمایندگان رهبری دو کشور است.

عربستان سعودی بارها و بارها ایران را به مداخله در امور همسایگان عرب خود و سیاست های خرابکارانه در منطقه متهم کرده است. به ویژه، پادشاهی سعودی معتقد است كه این جمهوری اسلامی است كه در پشت حملات 14 سپتامبر به شركت های ملی نفت سعودی آرامكو در ابقیق و قورهیض قرار دارد، با وجود اینكه جنبش شورشیان یمنی، انصار الله مسئولیت آنها را برعهده گرفته هفته گذشته، نماینده رسمی وزارت دفاع سعودی، ترکی المالکی، در کنفرانس مطبوعاتی قطعاتی از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های کروز را ارائه داد که وی تأیید کرد که مقصر حملات ایران است. در همین حال، او اعتراف کرد که مکان دقیق از جایی که آنها راه پرتاب شده اند هنوز مشخص نشده است، اما ابراز اطمینان کرد که حملات از سمت یمن نیست.

وزیر امور خارجه پادشاهی، عادل الجبیر، در حاشیه جلسه هفتادوچهارمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل، گفت كه كشور وی به همراه متحدان خود در جستجوی پاسخ نظامی به حملات است. وی گفت: من نمی خواهم گزینه های نظامی خود را فاش کنم، اما ما در حال گفتگو هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала