دلیل گران شدن نان در پایتخت ایران + نرخ های جدید

© Photo / IRNAدلیل گران شدن نان در پایتخت ایران + نرخ های جدید
دلیل گران شدن نان در پایتخت ایران + نرخ های جدید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دلیل گران شدن نان در تهران و نرخ های جدید این ماده غذایی اولیه اعلام شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرپرست نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران گفت: قیمت آرد نانوایی های دولتی و آزاد تغیری نکرده است و دلیل افزایش یا اصلاح نرخ نان، افزایش قیمت آب ، برق، دستمزدها و سایر هزینه های سربار واحدهای نانوایی است.

عزیز الله افضلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت نان در پنج سال گذشته تغییری نداشته است قیمت این محصول با تصمیم دولت افزایش یافت و اصلاح شد و نرخ های جدید به اتاق اصناف و اتحادیه‌ها ابلاغ گردید.

وی با بیان اینکه قیمت‌های جدید نان از ابتدای مهرماه لازم الاجرا است افزود: طرح نظارتی در این راستا از امروز 4 مهرماه با همکاری تعزیرات حکومتی، بازرسی اتاق اصناف  و نمایندگان اتحادیه‌های نانوایان سنتی در دستور کار قرار دارد تا قیمت و وزن این محصول در  نانوایی‌ها  کنترل شود و با متخلفان برخورد گردد.

سرپرست نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن استان تهران ادامه داد: میزان جرائم احتمالی نانوایان به دلیل گران‌فروشی یا کم‌فروشی 2  تا 5 برابر تخلف و بر اساس آرد دریافت شده محاسبه می‌شود.

وی تصریح کرد: وزن نان‌ها در نرخ نامه اعلامی به واحدهای صنفی افزایش یافته است و امیدواریم با اصلاح  قیمت‌ها، نان با کیفیت‌تری به دست مصرف‌کنندگان  برسد.

افضلی تأکید کرد قیمت نان در 5 سال گذشته افزایش پیدا نکرده بود.

یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران پیشتر در نشست ستاد تنظیم بازار استان خبر از تغیرات قیمت نان در تهران داد و گفت:‌ در بخش نانوایی‌های یارانه‌پز، بربری با آرد 830 تومانی به‌قیمت یک‌هزار تومان، سنگک با آرد 815تومانی، یک‌هزار و 200 تومان، تافتون با آرد 820تومانی، 550 تومان و لواش با آرد 820تومانی به‌نرخ 300 تومان عرضه می‌شود.

وی اظهار داشت: وزن چانه برای بربری 510 گرم، سنگک 560 گرم، تافتون 230 و لواش 140 گرم باشد.

صادقی قیمت‌های جدید را برای نانوایی‌های آزادپز نیز با قیمت گندم 900تومانی اعلام و تشریح کرد:‌ قیمت بربری در این نانوایی‌ها با آرد یک‌هزار و 230 تومانی به‌قیمت یک‌هزار و 500 تومان، سنگک با آرد یک‌هزار و 170 تومانی به‌نرخ یک‌هزار و 800 تومان، تافتون با آرد یک‌هزار و 200 تومانی به‌قیمت 850 تومان و لواش با آرد یک‌هزار و 200 تومانی به‌نرخ 450 تومان عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وزن چانه در نانوایی‌های آزادپز برای بربری باید 580، سنگک 650، تافتون 280 و لواش 170 گرم لحاظ شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала