تولید ربات های اسرائیلی در روسیه

© Sputnik / Aleksander Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر تولید ربات های اسرائیلی در روسیه
تولید ربات های اسرائیلی در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ممکن است شرکت اسرائیلی General Robotics، تولید کننده ربات های نظامی، ساخت چنین ربات هایی را در روسیه سازماندهی کند.

به گزارش اسپوتنیک، کنس راکیشف، سرمایه گذار اصلی شرکت اسرائیلی ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد به احتمال زیاد تولید ربات ها یا در قزاقستان یا در روسیه سازماندهی شود که این دو گزینه با هم فرق ندارند جون هر دوی آنها  دریک  فضای متحده اقتصادی واقع شده اند.

وی افزود شرکت اسرائیلی فعلاً در روسیه سفارش دهنده ندارد.

ربات های کوچک در روی شاسی مجهز به چرخ زنجیری که از آنها یبرای اجرای عملیات ویزه استفاده می شود، محصولاصلی  شرکت اسرائیلی General Robotics است. این ربات به وزن 11.5 کیلوگرم می تواند از تربان ها و موانع با زاویه جلویی  40 درجه و زاویه پهلویی  30 درجه  بالا رفته و بین دو تا پنج ساعت وابسته به مأموریت مشخص کار کند.

شرکت اسرائیلی همچنین به ساخت سامانه ضد پهپادی Pitbull-3 Anti Drone اشتغال دارد که به تیربار 7.62 و 5.56 میلیمتری مسلح است و همچنین مجهز به رادارهایی است که می توانند پهپاد ها را از فاصله 5 کیلومتری کشف کنند. این مجتمع ضد پهپادی همچنین به سامانه پارازیت افکن مسلح است که باعث می شود دشمن کنترل پهپادهایش را از دست بدهد.

کنس راکیشف در پایان گفت رویدادهای چندی پیش در عربستان سعودی نشان داد توانایی مقابله با پهپاد های نظامی برای تامین امنیت در جهان معاصر چقدر مهم است.

ر تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با استفاده از چندین پهپاد مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پمپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع و دیگر مقامات ایران این اتهام را اکیدا رد کرده اند. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی برخی از ناظران می گویند خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 بوده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала