روحانی لغو تحریم ها و بازگشت به توافق هسته ای را شرط مذاکره با ایالات متحده خواند

© Sputnik / Aleksey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر روحانی لغو تحریم ها و بازگشت به توافق هسته ای را شرط مذاکره با ایالات متحده خواند
روحانی لغو تحریم ها و بازگشت به توافق هسته ای را شرط مذاکره با ایالات متحده خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جریان سفر حسن روحانی به سازمان ملل، شرط برگشت به مذاکرات را لغو تمامی تحریم ها اعلام نمود.

به گزارش اسپوتنیک، در روز چهارشنبه حسن روحانی رئیس جمهور ایران، در طی سخنرانی در هفتادو چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، شرط اصلی آغاز مذاکرات تهران با واشنگتن را رفع تحریم ها و بازگشت به توافق هسته ای اعلام کرد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
انتقاد روحانی از بیانیه 3 کشور اروپایی در دیدار با بوریس جانسون

وی گفت: به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل (قطعنامه تأیید توافق هسته ای با ایران) برگردید و تحریم ها را برای شروع مذاکرات لغو کنید. ایران نمی تواند اظهارات در مورد آمادگی برای مذاکره را در شرایطی که شدیدترین مجازات های تاریخ بر ایران تحمیل شده است باور کند.

به گفته رئیس جمهور ایران، تهران به اروپا این فرصت را داد تا توافق هسته ای را نجات دهد، اما به جای امور واقعی، در پاسخ به آن من فقط کلمات زیبایی شنیدم. روحانی تأکید کرد: صبر ایران محدودیت های خود را دارد.

مشکل پرونده هسته ای ایران پس از آنکه ایالات متحده به طور یک جانبه از برنامه جامع اقدام مشترک در 8 مه 2018 خارج شد و تحریم های اقتصادی آمریکا در زمینه صادرات نفت علیه ایران فعال شد، تشدید شد.

به گفته طرف ایرانی، بقیه شرکت کنندگان، در درجه اول اروپایی ها، در بخش اقتصادی این توافقنامه کاملاً به تعهدات خود عمل نمی کنند ، بنابراین معامله در شکل فعلی آن معنا ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала