موشک ها از یمن پرواز نکرده اند

© AP Photo / Cliff Owenموشک ها از یمن پرواز نکرده اند
موشک ها از یمن پرواز نکرده اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق نتایج بدست آمده موشک ها از سمت یمن نمی توانسته شلیک شده باشند.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک نماینده ویژه وزارت امور خارجه ایالات متحده در امور ایران، گفت: بررسی بقایای موشک هایی که در 14 سپتامبر به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی شلیک شدند، نشان می دهد که این موشک ها نمی توانند از یمن پرواز کنند.

پایان حملات پهپادی حوثی ها به عربستان سعودی  - اسپوتنیک ایران
پایان حملات پهپادی حوثی ها به عربستان سعودی

هوک با بیان اینکه در انجمن آسیا در نیویورک گفت: اگر به موشک هایی که در عربستان سعودی یافتید نگاه کنید ... و اگر آنها را در یمن قرار دهید، آنها نمی توانند به این سرزمین برسند آنها به سادگی دامنه لازم را ندارند.
به گفته وی، اشیاء و موشک های تحت تأثیر این بمباران توسط کارشناسان عربستان سعودی، ایالات متحده، سازمان ملل و کشورهای اروپایی دیگری مورد بررسی قرار گرفت.
هوک همچنین خاطرنشان كرد كه نسخه دخالت ایران در بمباران نیز توسط تصاویر ماهواره ای تأیید شده است و از آنها مشخص می شود كه موشک ها از شمال وارد شده اند و نه از جنوب، که یمن واقع شده است.
عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده و یکی از سه تولیدکننده بزرگ نفتی، پس از حمله به تأسیسات نفتی خود در 14 سپتامبر، تولید نفت خود را به بیش از نیم کاهش داد 5.7 میلیون بشکه در روز که از میانگین معمول حدود 9.8 میلیون رسید. وزیر انرژی عربستان سعودی در تاریخ 17 سپتامبر اعلام کرد که به لطف استفاده از ذخایر، منابع نفت به سطح قبلی خود برگشته و تولید از دست رفته تاکنون نصف شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала