مرکل: آمریکا در ازای آغاز مذاکرات با ایران، تحریم ها را لغو نمی کند

© AFP 2023 / Michele Tantussi مرکل: آمریکا در ازای آغاز مذاکرات با ایران، تحریم ها را لغو نمی کند
مرکل: آمریکا در ازای آغاز مذاکرات با ایران، تحریم ها را لغو نمی کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرحی که در آن تحریم ها برداشته شود و مذاکرات بین ایران و آمریکا آغاز شود، کار نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، صدراعظم آلمان آنگلا مرکل، احتمال تصمیم واشنگتن برای رفع تحریم ها علیه تهران، در ازای آغاز مذاکرات با ایران را غیر قابل قبول می داند. 

ترامپ: آمریکا آمادگی دارد تا با ایران دوست شود - اسپوتنیک ایران
ترامپ: آمریکا آمادگی دارد تا با ایران دوست شود

وی به خبرنگاران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: "من از احتمال مذاکره بین ایالات متحده و ایران استقبال می کنم. با این حال ، طرحی که در آن تحریم ها برداشته شود و مذاکرات آغاز شود کار نخواهد کرد. فکر می کنم این غیر واقعی است."

پیش از این ، سخنگوی دولت آلمان در توییتر خود نوشت که مرکل با ترامپ ملاقات داشته و در این گفتگو در مورد ایران و مسائل تجاری بحث کرده است. علاوه بر این ، وی با رئیس جمهور ایران حسن روحانی دیدار و گفتگو کرد.

اندکی قبل از شروع مجمع عمومی سازمان ملل ، رهبر ایران  آیت الله علی خامنه ای اعلام نمود که کشورش با ایالات متحده مذاکره نکند. این تصمیم که ایران نباید با واشنگتن مذاکره کند ، هم توسط حسن روحانی رئیس جمهور ایران و هم وزیر امور خارجه جواد ظریف مورد تأیید است.

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала