فراخوان پمپئو از کشورهای جهان برای محکوم کردن سیاست ایران

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonمایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه آمریکا از کشورهای جهان خواست ایران را به خاطر حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی محکوم کنند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو در توییتر از کشورهای جهان خواست برای محکوم کردن ایران به دلیل حمله به تأسیسات نفتی عربستان، متحد شوند.

پمپئو نوشت:« این امر به تشدید دیپلماسی و تحکیم صلح کمک خواهد کرد. ما از تمام کشورهای جهان می‌خواهیم در محکوم کردن اقدامات ایران با هم متحد شوند. از دوستان نزدیک آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان به این خاطر تشکر می کنم که آنها بطور دقیق ایران را مسئول حملات به عربستان سعودی و تأثیر آن کشور بر منطقه و کل جهان دانستند».

به گزارش رسانه های فرانسوی، روسای کشورهای فرانسه،آلمان و بریتانیا معتقدند که ایران در پشت حملات به تأسیسات نفتی عربستان سعودی قرار دارد. آنها از تهران خواستند از انجام اقدامات تحریک‌آمیز دوری کند و بر مذاکره در خصوص مسائل مورد اختلاف تکیه کند.

شایان ذکر است، در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا، مایك پومپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала