ایالات متحده تردد رییس جمهور ایران در نیویورک را محدود کرد

© Flickr / Gabriel Rodríguezایالات متحده تردد رییس جمهور ایران در نیویورک را محدود کرد
ایالات متحده تردد رییس جمهور ایران در نیویورک را محدود کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت ایالات متحده آمریکا، امکان رفت و آمد حسن روحانی، رییس جمهور ایران را در نیویورک در جریان برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل محدود می کند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه،  روحانی به طور مستقل نمی تواند دفتر مرکزی سازمان ملل واقع در منهتن را ترک کند. علاوه بر این، رئیس جمهور ایران مجوز ویژه برای اقامت در هتل دریافت کرد. گفته شده كه رئیس جمهور ایران مشمول همان محدودیت های سخت مسافرتی است كه در ماه ژوئیه در مورد دیپلمات های ایران در سازمان ملل متحد اعمال شد.

یک مقام سازمان ملل گفت: " پیش از این محدودیت های مشابهی برای رهبران خارجی که به دلخواه آمریکا رفتار نمی  کنند، اعمال شده بود، که نمونه آن در مورد رهبر فقید کوبا، فیدل کاسترو بود."

ایران ، کوبا و سرنوشت مشترکشان - اسپوتنیک ایران
ایران ، کوبا و سرنوشت مشترکشان

 پیش از این در روز یکشنبه گزارش شده بود که در حدود یک سوم از هیئت همراه رییس جمهور ایران برای شرکت در مجموع عمومی سازمان ملل ویزای ومرود به آمریکا را دریافت نکردند.

لازم به ذکر است که در روز پنجشنبه، مقامات آمریكا برای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران، محمدجواد ظریف جهت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل ویزا صادر كردند و تا لحظه صدور ویزا، شرکت حسن روحانی و محمد جواد ظریف در مجمع عمومی با ابهام همراه بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала