ایران امکان مذاکره بر سر برنامه موشکی خود را رد کرد

© REUTERS / farsnews.comایران امکان مذاکره بر سر برنامه موشکی خود را رد کرد
ایران امکان مذاکره بر سر برنامه موشکی خود را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران بار دیگر احتمال برگزاری مذاکرات درباره برنامه موشکی ایران را رد کرده و تأکید کرد که تهران در چارچوب یک سیاست بازدارندگی متوازن عمل می کند.

به گزارش اسپوتنیک، پرتال خبررسانی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: " ایران تصریح می‌کند که برنامه موشکی و دفاعی ایران، براساس توان بومی، مبتنی بر سیاست بازدارندگی و متوازن با تهدیدات موجود بوده و اقدامات در خصوص توسعه آن کاملاً مسئولانه و منطبق با قوانین و مقررات بین المللی است. موضوع آزمایشهای موشکی ایران در قالب برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت حل و فصل شده و این امر نیز به کرات مورد تصریح مقامات طرف های مذاکرات قرار گرفته است.

ایران در خصوص برنامه موشکی خود مذاکره نخواهد کرد - اسپوتنیک ایران
ایران در خصوص برنامه موشکی خود مذاکره نخواهد کرد

برنامه موشکی ایران موضوعی بحث برانگیز در جامعه جهانی است. ایالات متحده و چند کشور دیگر قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را به گونه ای تفسیر می کنند که ایران را از پرتاب موشک منع می کند. روسیه توجه خود را به این واقعیت جلب می کند که عبارت مورد بحث فقط شامل درخواست تجدید نظر می شود. هر پرتاب موشک های بالستیک توسط ایران یا وسایل نقلیه پرتاب با واکنش شدید کشورهای غربی که ایران را ملزم به متوقف کردن این فعالیت می کند همراه است، با این حال تهران تأکید می کند که پرتاب موشک ها قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض نمی کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала