گزارش و تحلیل

سازمان ملل در اسارت آمریکا

© AFP 2023 / Timoty A. Claryسازمان ملل در اسارت آمریکا
سازمان ملل در اسارت آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل امشب به وقت تهران با حضور دکتر روحانی و دونالد ترامپ و سایر رهبران جهان آغاز به کار می‌کند.

دکتر علی ربیعی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران در رابطه با سفر امروز هیئت ایرانی به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

آمریکا با وجود امپراطوری عظیم رسانه ای که دارد تمام تلاش خود را انجام داد تا حضور رسانه های ما را محدود کند و همچنین تاخیر زیادی را برای صدور ویزای هیئت ایرانی انجام داد که کاملا غیر قانونی است. متاسفانه ایالات متحده ی آمریکا مدت زیادی است که مقر سازمان ملل متحد را به نوعی در اسارت خود گرفته و به این وسیله در این سفر هیئت ایرانی را بسیار محدود و کوچک کرد و از ورود تمامی رسانه های همراه این هیئت جلوگیری کرد. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران از ورود تمامی رسانه ها به داخل کشور استقبال می کند و مقدمات حضور آنها را فراهم می کند.

نبنزیا وضعیت دریافت ویزای آمریکا برای هیئت ایرانی را ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران
نبنزیا وضعیت دریافت ویزای آمریکا برای هیئت ایرانی را ارزیابی کرد

ایشان افزودند:

اگر آمریکا تحریم ها را متوقف کند، به برجام بازگردد و در قالب مذاکرات برجام قرار گیرد راه برای تصمیم گیری ایران برای مذاکره باز می شود، تمامی سران ایران هم بر همین باور اند.

دکتر علی ربیعی در رابطه با وعده ی انتخاباتی دکتر روحانی رئیس جمهوری ایران درباره ی ایجاد ارتباط و مذاکرات بین المللی اینگونه توضیح داد:

خصلت کشور ما این است که نه تنها در موضوعات کلی مانند مذاکرات، بلکه در موضوعات جزیی هم تمام دیدگاه های مخالف و موافق بیان می شود اما گاهی به طور غیر منصفانه دولت متهم می شود به یکسری رفتار ها که عادلانه نیست، امروز حداقل هیچ کس ایران را مقصر نمی داند. پدیده ی ترامپ نه تنها برای ما قابل پیش بینی نبود بلکه برای تمام دنیا غیر قابل پیش بینی بود. آمریکا با زور تفکرات خود را به بقیه تحمیل می کند در حالی که ما با کشورهای منطقه در حال تعامل هستیم و حتی ایده ی رئیس جمهور در سازمان ملل نیز در این راستا است.

ظریف: دیدار مقامات ایران با نمایندگان آمریکا در قالب 5 + 1 امکان پذیر است - اسپوتنیک ایران
ظریف: دیدار مقامات ایران با نمایندگان آمریکا در قالب 5 + 1 امکان پذیر است

آمریکا بعد از اینکه ایران را به تحریم برد، سیاست های جدیدی را در منطقه شروع کرد که باعث نا امنی در منطقه ی خاورمیانه شد، بدیهی است که نمی توان نسبت به این موضوع بی تفاوت بود. ما بر این باوریم که طرح ایران برای جوامع منطقه بسیار مناسب است و روابط چند جانبه را گسترش می دهد، همواره باید با ایده های نو و جدید همراه شد، این موضوعات در جهان هژمونی ایجاد می کند که نشان دهنده ی قدرت فرهنگی ما است.

وی در ادامه افزود:

 

ما با روسیه سوییفت دو طرفه ایجاد کردیم و با روبل و ریال مبادله می کنیم. امکان پیوستن سایر کشورها هم به این سیستم کارآمد فراهم است، همچنین می توانیم در مقابل کالا، نفت یا کالاهای دیگر را مبادله کنیم. این موضوعات می‌تواند حتی در صورت نبود تحریم ها هم ادامه داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала